Fjäder

En solig, underbar helg!!! ❤
En helt underbar helg är till ända.
Vi har i och för sej förlorat en timme, i och med att klockskrället skulle flyttas fram. Men förutom det, så har det  alltså varit bra.
 
Gårdagen började med att jag gick upp tidigt (ja, för mej i alla fall). Klockan var kvart i åtta, när jag slängde benen över sängkanten och kände mattan mot fotsulorna.
 
Livskamraten och jag gick rundan innan frukosten. Nästan ingen blåst och varmt och soligt, gjorde att det kändes väldigt speciellt. Som en sommardag. Med ljuvliga dofter och en härlig känsla över huvudtaget. Stannade och pratade med mannen i Bro och fick se en fin motorcykel.

Byn, sedd från öster...
 
Byn, sedd från söder
Dammen i svängen låg spegelblank.
 
Lite senare, när jag åkte ner till staden för att öppna butiken - då fick jag se en mängd fina bilar. Det var Powermeet i stora arenan, och jag tror aldrig jag sett så många jänkare här i sta'n, på en och samma gång. En del så fina att jag bara "dreglade", medan andra mer liknade skrothögar. Men det är himla kul att det drar så mycket folk.
 
 
 
Det var så mycket bilar att dom fick stå i rondellen, och utmed vägen... Folkfest!
Fick besök i lilla butiken också - av vänner, bekanta och nya ansikten!!!
Så himla trevligt.
 
Men efter stängningsdags, så for jag raka vägen hem. Vädret var så underbart strålande, att jag slängde på mej arbetskläder och gick ut direkt. Började klippa ner i långlandet.
 
Sen fick vi besök, och då blev vi sittande ute, tills solen gick ner...
Många skratt och några pilsner blev det!
 
 
 
Lilleman jagade små ödlor - och vi fick rädda dom...
 
 
Såååå fina!!!
Tror att Sötafina kanske blir av med sin rädsla för dom här små vackra varelserna. Det hjälper att hålla i dom och känna deras små kroppar. :)
 
Dagen idag har gått i solens tecken den också.
Det har blivit trädgårdsarbete, altanbygge, en massa tvätt uthängt på linan, fikagäster hemma, fika hos fina grannarna...

 
 
Men den friska luften tar på en, så nu är jag trött! Ska bli gott att krypa ner mellan rena lakan och få en stund på spikis innan det är dags att sova. Fast det blir väl som vanligt - att jag somnar på spikisen!!!
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress