Fjäder

REKLAM-inslag i bloggen idag!!!
Igår kväll åkte vi till vår "riviera" och badade framåt kvällningen. Det var kallt i vattnet, men vågorna rullade in så skönt att det gick snabbt att doppa sej. Förutom livskamraten och undertecknad, så var det sex personer på hela stranden
Idag skulle jag inte ens fantisera om att åka och bada...
 
Känner mej lite halvtaskig i bröst och hals, och småfryser.
Tog en whisky, i förebyggande (medicinskt) syfte, medan jag fixade till maten som står i ugnen nu.
Det blir kycklingben och potatis - alltihopa penslat med en kryddig oljeblandning.
 
Hoppas att den lilla virren hjälper, för jag har då jäklar inte tänkt att bli sjuk nu. Det har jag varken tid eller lust till. Vi fick en elev på jobbet idag - in till vår avdelning, och hon behöver ha lite kontinuitet med fast personal, för att få ut något av sin praktik. Så eftersom Bästaste är sjukskriven, så gäller det att jag håller mej på benen!
Så det så!
 
Förutom det, så mår jag kanon!
Det har varit en bra dag på arbetet och vädret är fantastiskt. Man får ta vara på det som är bra!
 
Den här lilla texten har vi hängande på vår stentrappa här hemma. Den säjer ganska mycket, fast det är så få ord! Önskar att fler kunde anamma dess innebörd! För ibland kan jag tycka att folk är så inskränkta och tunnelseende. Men då utgår jag naturligtvis från min egen tanke och erfarenhet...
 
Måste bara visa älgen jag och Misaki såg igår när vi var ute och gick...
Hon (Misaki) fick en svans som var lika tjock som kissen i övrigt! Jag tyckte bara det var kul att få se en älg...
även om den nu var en bit bort...!
 
Kan lika gärna visa livskamraten och hans senast verk också.
Ett nytt lock till brunnen i dammen, förlåt, Lake Västanåker !
 
 
Det kommer att bli skitbra när det är klart, och utbytt mot cementlocket som ligger under.
 
R E K L A M
 
Och nu blir det REKLAM!!!
(alla seriösa kanaler har reklam nu för tiden!!!!)
 
Jag vill slå ett slag för vår lilla by - VÄSTANÅKER
 
Här har vi Rostmästare Stefan Johansson, som rostar kaffebönor från världens olika hörn...
 
 
och Keramiker Nisse Holmström, som skapar unika föremål i lera. Bland annat den fina keramikmuggen med Rosthusets logga på - gjord av lera från Lake Västanåker (byns gemensamma damm - mitt i Västanåker City)
 
 
I ett unikt samarbete, dessa båda Mästare emellan, så kommer det i år att finnas "Den perfekta julklappen"...
Två muggar och 2 x 250gr specialkaffe.
 
Detta, mina vänner - är något utöver det vanliga!
 
Var kan ni då få tag på denna perfekta julgåva?
Jo, titta in på deras hemsidor:
 
Där kan ni även hitta andra unika ting.
 
Nu har ni fått nåt annat att tänka på, så nu slutar jag mitt bloggskrivande för idag:
Ha en skön måndagkväll - och njut så mycket det är möjligt!!!
 
C U
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress