Fjäder

Mors dag
Roadtrip
Har haft en under bar dag idag.
Söta dottern och jag for ut till slottet en stund. Gick där och fotograferade och hade det bra.
 
Sen styde vi kosan mot Spiken - den lilla fiskeläget strax intill. Köpte lax och "hemmagjord" potatissallad.
Detta blev dagens middag när vi kom hem.
 
Slottet man aldrig kan se sej mätt på...
Läckö slott!
 
 
Oundvikligt
Sen kom det där ögonblicket som jag inte gillar.
När det är dags att säja - Hej då....
Livskamraten skjutsade söta dottern till staden där tågen går ifrån, och jag stannade hemma och lekte med grannarna.
 
Allt händer
på en gång ibland.
Våran storbonde Per, kom med sin traktorgrävare, och började hjälpa keramikgrannen Nisse, med att gräva ur byns damm...
Vips var alla involverade i detta. Per grävde, Nisse åkte båt, Susann drog vajer, Stefan rullade järnhjul, Anette kokade potatis, Linn klippte gräset och jag fotade och filmade.
 
Bilder på årets händelse...
 
Från att ha varit en igenväxt damm, full av kaveldun med mera, så ska det nu bli en öppen vattenspegel. Det kommer att bli fantastiskt!
 
Imorron
ska jag börja jobba som vanligt igen. Då är min sjukskrivningsperiod slut och jag går tillbaka till det som är det normala igan. Känns bra! Tror nog att det kan fungera.
Fast det vore bra om det kunde fungera med livskamratens situation också, så jag kunde släppa den biten. Men det ger sej! Jag gör så gott jag kan!!!
 
Kattungarna
kommer det säker bilder på imorron igen. För nu är jag trött och ska sova...
 
Natti!
Sov Gott!
C U....
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress