Fjäder

Lillelördagsprat
Skön känsla av lättnad
Det har varit nåt speciellt med den här veckan.
Glädje och underbara känslor, som jag inte haft på länge!
Ibland behövs det inte mycket, för att vända vardagen, till dagar med guldkant.
 
På lunchrasten idag
så for jag iväg till handelsträdgården som ska avveckla. Dom har ju trots allt upp till 70 % på sina saker nu! Hittade jättefina ljusslingor (som jag säkerligen kommer att ha med på foto längre fram i höst). Så hade dom plåthjärtan till trädgården, änglar mm.
Jodå, jag samlar fortfarande änglar. Fast inte i samma utsträckning som förut. Det känns som om jag redan har en del, så att säja!
 
En plats i mitt hjärta
På lunchrasten två dagar i rad - igår, och i förrgår, så for jag ner till vattnet (läs: Vänerns strand). Det är så underbart skönt att gå där och titta ut över Kinneviken, med Kinnekulle i bakgrunden. Många, är dom gånger jag både gråtit och skrattat där. Det är en fin plats. Och det är en skön plats att andas på, när man känner att "det blir lite mycket, av olika anledningar".
Jag har många må-bra-minnen vid denna steniga sandstrand...
 
Vattenkänslor
Man behöver ha såna platser. Dit man kan åka, och bara släppa loss det man känner. Vare sej det är glädje, längtan, sorg eller något annat...
Från att ha varit en skogsmänniska, så har jag lärt mej att älska vattnet mer och mer, på senare år. Kan bero på att livskamraten har en stark havslängtan, och att detta i viss mån påverkat mej.
Men, jag håller med - vatten har en speciell betydelse i vårat liv. Det är som en spegel av ens känslor.
Ibland stormar det så det ryker....
Andra gånger ligger det spegelblankt och rogivande stilla....
Vatten lämnar en inte oberörd!
 
Känslomänniska
Fast om jag ska vara riktigt ärlig, så är det inte mycket som lämnar mej oberörd...
Jag är en känslomänniska, som kan börja gråta av bara en tanke, en längtan, eller nåt så enkelt som en sång.
Som idag på jobbet, till exempel. På onsdagar har vi musikstund. Då spelar Bästaste gitarr och mina arbetskamrater där jag jobbar, sjunger och spelar olika instrument.
Då gäller det att tänka på isberg och stormar och annat elände, för att inte brista ut i gråt. För sångerna är så vackra, och texterna är så nära. Och när man hör en del av våra vänner sjunga - ja, då är det svårt att hålla tillbaka tårarna!
Tack och lov att man kan smita iväg och sätta på kaffet i sådana stunder....
 
Kreativitetsglädje
Ja, det är många härliga, och väldigt nära känslor, som är förknippade med mitt arbete. Men det blir väl så, när man jobbar med människor. Antingen så utvecklas man och lever med och lär sej, eller också stänger man av helt. Jag tillhör definitivt den första kategorin! Jag lär mej nya saker varje dag, av dom människor jag jobbar tillsammans med. Det är inte alla förunnat att ha det så bra!
Samtidigt som jag får leva ut min kreativitet, tillsammans med mina kompisar. Vi skapar och skrattar! Det är en underbar känsla!
 
Paket
Men för att gå ifrån jobbsnacket och komma till nåt annat, så kan jag bara säja att - det är tur att man är gammal traderasäljare...
Vad jag menar med detta?
Ja, det kan jag ju egentligen inte avslöja just nu, för det ska vara en överraskning. Men jag hoppas att resultatet blir bra.
(Ja, ibland är man tvungen att tala i gåtor - så det så. Men jag hoppas det kommer fram innan helgen....)
 
Knäpp???
Nu ser jag mest fram emot att det ska bli fredag, så jag får städa!!!
Okej, jag kanske inte är riktigt navlad, men jag ser faktiskt fram emot att få göra rent just nu, samt göra en del förändringar.
Har inte städat ordentligt på "gud vet när", och jag mår inte bra om det ser för jävligt ut. Så nu är det dags.
Ska göra om i ett rum, och ställa in massagebänken där - för kommande behov.
Så ska jag sätta upp ljusslingorna...
Växterna ska tas om hand...
Det behöver dammas - golven behöver torkas - mattor behöver skakas - dammsugningen är ett måste - och så vill jag ha upp en belysning på min nya canvastavla...
Sen är det väldigt bra att jag är sysselsatt, så jag slipper tänka för mycket!
 
Men hallå....
Jag måste ju berätta att paprikorna är billiga just nu!
För min del, så innebar det att jag köpte 15 stycken röda paprikor häromdagen.
Idag har jag kokat ihop en mustigt stark paprikasalsa. Det blev fem burkar, med en gudomlig smaksättare till marinader, dipsåser, grytor etc...
 
Receptet kommer här:
Koka ihop detta!!!! (om du kan läsa mina kråkfötter) Mixa det ordentligt!
Häll i varma burkar.
Förslut.
Förvara kallt.
Njut av salsan i höst och vinter!!!
Det var det hela för idag!
Nu borde jag lägga mej - men det vill jag inte!
Jag vill.....
 
 
Men Go'natt i alla fall då!
Hoppas din natt blir bra och att dagen imorron, blir vad du gör den till...!!!
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress