Fjäder

Gott Nytt År... typ!
Det är Nyårsafton.
Det är kallt och rått ute.
Men i hjärtat är det varmt.
 
Så skönt att kunna släppa allt och bara slappna av.
Inga måsten. Inga krav.
Inga förväntningar.
Bara ett inre lugn.
 
Har några bra texter, som jag plockat på Pinterest, och som jag vill dela med mej av...
          
 
Skulle kunna göra en hel bok med "tagna texter" och ordspråk. Tycker det är så fascinerande att några få ord i en textrad, ibland kan betyda mer än en lång utläggning om något.
Ja, du fattar att jag har suttit på Pinterest ett tag innan jag började skriva här....
Det är en skön, artificiell värld, som kan locka fram mycket hos en, med alla fantastiska bilder som finns där (och bilder på texter).
Eftersom jag delade med mej av några texter, så kan jag ju lika gärna dela med mej av några bilder jag gillar också...
Skulle kunna vara här, för nu snöar det. Men våra missar gillar inte det vita så länge det kommer ner uppifrån. Sen går det bra!
Här behövs inga ord - bilden förmedlar allt...
 
En droppe liv, en älva som föds...
 
 
Som sagt, det finns 'allt' på Pinterest. Fan, man skulle nästan kunna tro att jag får betalt för att göra reklam för dom...
Men se, så är det inte - för jag gillar egentligen inte reklam. Så det så!
(Om det inte är för något viktigt, snällt eller behjärtansvärt. Eller nödvändigt. Eller får mej att skratta...)
 
Har i alla fall planterat om och isär mina vackra Aloe-plantor idag. Behövligt och roligt. Gillar att hålla på med växter, både ute och inne. Men 'inne' har blivit eftersatt några år nu, så jag hoppas jag kan göra en förändring på den punkten.
 
Det var trångt i krukorna...
Men nu har dom fått spejs....!
Finns dock lite kvar att göra!
 
Ja, den dan som vi flyttar härifrån, så ska jag i alla fall ha fina krukväxter till vårt nya hem. Ska klä det i grönt!
 
Ja men, så var det det här med att det är nyårsafton idag då...
Hör hur det smäller på avstånd - inte alla som tänker på våra älskade djur, som har en bra mycket bättre hörsel (och mera vett) än vi ynkliga människor har! Bra initiativ att sluta med nyårsfyrverkeri och ha en laser- ljusshow istället vid midnatt. Heja på Lisch, där ligger ni i framkant.
 
Har gjort iordning och förberett dagens middag också. Det blir marinerad kycklingfilé och fjärilskotletter. Köttet ligger i en smarrig och smakrik marinad just nu, men jag har inte bestämt om det blir grillat eller lång tid/låg värme i ugnen. Det får vi se sen.
Till köttet blir det bakad potatis med vitlökssmör, chilibearnaise och en grön, frisk sallad med massor av vitlök, äpple och cosmopolitansallad (+olivolja, sötsur sås, svartpeppar, citron.....).
 
Vi tar inte det här med nyårssupé så förbannat allvarligt. Det är längesedan! (o' jävlar va' gammal jag lät där då)
Huvudsaken är att vi äter mat vi tycker om, tillsammans med dom vi tycker om. I år blir det med varandra! Alltså med en av dom människor jag älskar mest i världen. Han som jag varit tillsammans med 25 år, 6 månader och 4 dagar!!!  = Den bästa jag vet!!!!
 
Det handlar bara om att det ska bli en ny siffra i årtalet, så som vår tideräkning fungerar - ändå hoppas jag på massor av det året som komma skall - och som börjar dryga sex timmar.
Det blir inga nyårslöften för min del. Gillar inte konceptet som helhet, men vill gärna göra vissa förändringar i mitt liv. Vilka, det vet bara jag - och så ska det förbli. Kanske jag kommer att tala om någon gång i framtiden, om det skett någonting av det jag önskar, tror och vill. You never know!!!
 
Nej, nu ska jag lämna dej med ditt.
Tror för övrigt inte att det är nån som sitter och läser min blogg en sån här kväll. Kanske någon tittar in imorron, eller nån annan dag, när festande och bakfyllor lagt sej till ro.
 
För tillfäller vill jag bara säja detta:
 
Tack för det år som varit.
  • Antingen har du berikat mitt liv - eller förpestat det (det tror jag du vet bäst själv vilket).
  • Antingen älskar jag dej som människa och vän - eller också har mitt förakt vuxit sej starkt (om igen - jag tror du vet själv var du står i denna frågan).
  • Till ett par människor vill jag säja ett djupt och innerligt Förlåt (ja, det kanske ni inte trodde, men så är det - jag KAN erkänna att jag haft fel och sårat.....även om det aldrig var meningen....)
  • Till någon annan vill jag säja - jag kommer aldrig att, varken glömma eller förlåta det du/ni gjort (känner du dej träffad? Ja, då är det antagligen så!)
Tja, det är väl onödigt att fortsätta...
Nu lyssnar jag på Nationalteatern - vi fortsätter spela rock'n roll, men vi håller på att dö - på HÖÖÖÖG volym!!!
Mitt nyårsfirande blir med MUSIK!!!
 
Ha det!
Vill du/ni, så ses vi 2018.
 
Over and out from your only Feather...
 
 
Anonym

Kram o Gott Nytt År till er båda . Hoppas det blir av att vi ses någon dag.
Många kramar Christina

Svar: Det får vi se till. Kram
Fjäder

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress