Fjäder

En mus precis ovanför mej....
Hejsan!
Sitter fortfarande här med min lilla, lilla skärm. Idag funkade det att få fram både dokument och bilder, men när jag körde en scan för att kolla virus - så talade den om att jag har både virus och lite annat skit som måste fixas. Ajaj!
 
Låt oss nu hoppas, att det "bara" är det!
Ska be en expert om råd...... (hello neighbor....!!!!)...någon dag.
Just nu är jag som sagt glad att datorn   funkar.
 
Imorse hade vi det lite kul, Missy och jag.
Hon följer alltid med mej in i badrummet, och ska gärna ligga i mitt knä och gosa, medan jag är på toaletten. Så var det imorse också. Men när jag satt där, så var det nåt som krafsade och lät. Såg inte någon av dom andra katterna....
 
Missy hörde samma som jag, och hoppade upp i handfatet för att lokalisera ljudet...
 
" - hmmmmm........det är där uppe.........hur kommer jag dit?............måste vara en gooood liten muuuuus! "
 
" - men hallå.....sitt inte där bara människa - se till att få upp mej på vinden!!!! "
 
Nåja, nu kom varken katten eller jag åt musen - så jag antar att den är kvar på vinden. Den + hela släkten kanske.....
 
Tog en härlig promenad efter jobbet idag också.
Igår tyckte jag att det var jobbigt med alla människor jag mötte - idag var det en massa kända ansikten som dök upp. Trevliga möten!
Vi gick genom staden, Bästaste och jag - sen tog jag snabbaste (och närmsta) vägen tillbaka till bilen. Blev ändå 4,4 km = nöjd.
 
Ställde mej och stekte hemmagjorda hamburgare när jag kom innanför dörren hemma. Hittade på ett nytt recept - och dom blev kanongoda!
 
 
Kycklingfärs, ägg, mörk soja, sambal oelek, vitpeppar, salt, vitlök och ost....
 
 
Serverat med "extra allt" så blev det en så kallad 'kulinarisk upplevelse'...
 
Nu har vi haft en skön liten sittning ute på stentrappan, så antingen blir det soffhäng med TV eller lekstugan med symaskinen. Har inte bestämt mej än. Det kanske blir både och...
 
Är så glad över mitt sy-intresse, för det har gett mej en ny öppning på jobbet. Gillar't!
Och på tal om jobb, så är det hemma-hos/varannan-vecka imorron. Ska bli skitkul!!!
Sen har jag ju hela eftermiddan ledig. Får se vad som händer då.
 
Nu säjer jag hej så länge, och önskar dej en bra tisdagskväll.
Kram från Fjäder.
 
 
 
 
 
[email protected]

En härlig blogg 😍😍😍
Har du tre kissar nu? Kramar 💝 Kim

Svar: Yepp! Våra två - Tasseman och Lilleman och så grannans lilla Misaki, som flyttade hit för ca 1½ år sen .... :)
Fjäder

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress