Fjäder

Friday on my mind!
En skön dag. Sov ut!
Då är det lätt att gå upp och känna sej utsövd. Livskamraten hade redan lämnat hemmet för längesedan, så tystnaden lägrade huset. Bara jag och fågelsången utanför mitt öppna fönster alltså.
 
Var hos en sjukgymnast för första gången i mitt liv idag. Har ju så förbannat ont i mina överarmar och ena axeln. Sviter efter dammrensningen för två år sedan...
Nåväl, gjort är gjort och kan aldrig göras ogjort!
Så jag for ner till RehabCentrum i den lilla staden, och träffade en jättetrevlig kvinna. Hon undersökte, palperade och gjorde rörelsetester. Jodå, nog är det nåt galet med vänsteraxeln - men det har hon tänkt att försöka hjälpa mej med. Så jag litar på henne och bokade in ytterligare tid. Ska även iväg till läkare för koll, så nu kanske det kan bli rätsida på den gamla kroppen.
Det var en, alltigenom positiv upplevelse, på RehabCentrum.
 
 
Det var första resan till staden idag.
 
Andra resan blev tillsammans med livskamraten. Vi åkte ner till Juicy Lounge och käkade lunch.
Så himla mysigt. God och fräsch mat, nyttigt, trivsamt och en skön atmosfär. Detta tillsammans med en kanontrevlig tjej som jobbade där (äger ?), gjorde besöket till en bra fredagsupplevelse!
Kan verkligen rekommendera detta ställe!
 
 
Mätta och belåtna for vi hemåt igen. Vittjade brevlådan innan vi svängde in på uppfarten - då hade jag fått en påminnelseavi, på ett paket som jag i och för sej väntat på, men som jag inte fått nåt meddelande om att det kommit innan...
Jaja, Postnord är inte precis det pålitligaste företaget jag kan tänka mej, så jag får väl vara glad att det kom fram trots allt.
Så det fick bli en tredje resa till staden och det utlämningsställe för paket som vi har.
Men sen var det skönt att lämna staden och åka hem till landet!
 
Även om den regntyngda skyn skapade en sorts suggestiv känsla...
 
Så nu är vi hemma igen. Mysbyxorna är på. Stortröjan också. OCH raggisarna!
Är på väg ner till stentrappan och livskamraten, för att ta en älg och en cigarr - underbara fredag!
Det småregnar fortfarande och fåglarna sjunger så otroligt vackert!
Så, på med stortofflor, hillbillyjacka och en stor sjal runt halsen - och så ut i friska luften!
 
Önskar dej som läser, en alldeles underbar fredagkväll
Ta livet som det kommer och gör inte för stor affär av det hela...
 
 
Kram på dej!
Bildresultat för kram
 
 
Spara
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress