Fjäder

Ingenting
En jävligt grå dag, på alla sätt och vis.
Sitter och försöker vara kreativ - eller bara slå ihjäl tiden, med papper och färgpennor.
Men även här blir det mest grått...
 
 
Det är väl knepigt ändå, att det ska behöva bli såna här dagar emellanåt. Så jävla tråkigt!
 
Ändå har jag fått lite gjort - har bäddat rent, tvättat, dammsugit - men där tog det slut.
Jag tänkte att jag skulle plocka fram lite jul - men energin bara rann av, som vatten på en gås.
Sen har den inte kommit tillbaka!
 
 
 
Och på pappret blir det inget meningsfullt - bara kladd!
Men - Jag säjer som kära K. på Gröna kursen -
                         Då får det vara så!
 
Man behöver inte analysera och värdera allting!
 
Så nu lyssanr jag på Thåström och låter pennan leva sitt
eget liv i den grå skalan.
 
Dock blev det en blomma mitt i alltihopa...  
Så det är bara att konstatera - inget är grått för evigt!
 
Och morgondagen blir förmodligen bättre......
Rättelse - Imorron blir en bra dag!!!
 
 
 
DAGEN IDAG 💚:
 
Dagens Tema (enligt  temadagar.se):  
Internationella ap-dagen
 
Dagens middag hos oss:  
Fantasilösa rester.... 😐
 
Dagens namnsdag:  Sten och Sixten    
 
Dagens Fjäderord
Och här skulle jag väl komma på nåt tänkvärt och klämkäckt att skriva.....
Men det gör jag inte.
Och - Då får det vara så!!!
 
 
Avslutar med lite färg, för att pigga upp tillvaron...
 
 
  // Fjäder
 
Anonym

Man måste ha tråkigt i bland för att det ska vara roligt😁kram C

Svar: Så sant så sant 🙃
Fjäder

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress