Fjäder

Roadtrip på 'slätta'...
Då fortsätter jag på inlägg nummer två för dagen då!
 
Igår var vi ute en liten roadtrip i regnet. Det var livskamraten, Hans och jag.
Vår resa gick ut till den stora "slätta", mitt i Västergötland. Först åkte vi till Kvänum.
Där hade Hans köpt saker via privatannons på internet, och som nu skulle hämtas.
 
Det är när man åker ut så där, på "vinst och förlust", och man träffar nya bekantskaper, som man inser hur trevligt livet faktiskt är!  Andra anhalten bjöd på en man, 80 år - med motorintresse. Han visade sin Mustang - 11, med en lack som överträffar det mesta (!!!). Ytterligare ett par andra bilar visades upp. Och detta var absolut inte vad vi kom för - nej, det var inredning, och hade inte ett dugg med bilar att göra. Slumpen gjorde besöket mer än väl värt!
 
Därefter hade Hans stämt tid med färghandlar'n / kemikaliehandlar'n Peter Hermansson (81 år) i byn!
Jag hade hört talas om denna mannen förut, både av vänner, bekanta och via radio. En mycket speciell man, som driver en färgaffär i centrala Kvänum.
Om du klickar på länken - (den färgade meningen, här ovanför), så kan du se en halvtimmesfilm från Youtube, inspelad 2013...
 
" - Dom brukar vilja ta kort när jag står med öppetskylten så här..."
 
 Sååå mycket unika prylar!!!
 
 
Men från att ha hört talas om någon, till att träffa personen in real life - så får man en helt annan uppfattning. Detta var en helt otrolig liten man!
 
Knivskarp hjärna, minne "som en häst" och med så många historier att berätta. Till detta, så sålde han alltså det han fortfarande har i färgaffären!
 
2013 hade han 45.000 artiklar - nu, sex år senare har han 65.000 artiklar - och han har full koll på varenda pryl. Och vilka prylar!!!  Jag köpte tre par (!!!) solglasögon från typ 60-talet....
Livskamraten köpte en flaska lukta-gott och Hans hade sin inköpslista att gå efter.
Vilket besök!!!
 
 
Skyltfönsten var inte uppdaterade på många, många år!!! 😃
 
 
Ja, det var en upplevelse i sej, att träffa Peter och prata med honom!!!
 
 
Efter detta bjöd Hans på lunchbuffé,  på Lumber & Karle (googla gärna). Eftersom vi hade chaufför, Hans och jag (!), så kunde vi ta varsin god öl från det lokala bryggeriet till maten.
Lugn, trevlig miljö, med jättegod mat! Ett trevligt avbrott i vår roadtrip/inköpsresa.
 
Mängder av goda salladsblandningar....
 
En del av det goda....
 
Det gjorde inget att det regnade och var grått hela dagen - för allt det andra kompenserade vädret!
Att jag sen fick vara bärhjälp och hantlangare åt chefen på "Inga 'kymmer", gjorde det hela ännu trevligare!!! 💜
 
 
 
Och ölen hade, passande nog - samma
efternamn som undertecknad...😅
 
Ja, en innehållsrik dag, som avslutades
med att jag, i min källarhåla - gjorde klart
köksstolarna...
 
Så nu var även det projektet avslutat. Det känns bra!
 
Det var gårdagen det!
 
Om nu bloggsidan fungerar som den ska - vilket den inte gör för tillfället, så blir det ytterligare ett kort inlägg.
 
Får se hur det går...
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress