Fjäder

Bara vara
Så var det fredag igen då - en del kallar just denna fredag för Black Friday.
 
Antingen kan man fynda och handla billiga saker - eller också kan man skita i det och spara pengarna.
Valet är fritt - valet är ditt!
 
Jag skulle egentligen ha gått på Mis Skäringers "bejublade show" i stadens arena ikväll - men fick dra mej ur, eftersom jag inte fixar varken mycket folk eller höga ljud.
Får väl hoppas att den kommer på TV framöver....   Och att mitt sällskap jag skulle gå med, får en magisk kväll 💛.
 
Jag är nöjd med att ha placerat ut tre adventsljusstakar i fönstren här hemma...
 
 
Och så har jag det ganska gôtt, för livskamraten är ute på sitt, och jag är hemma i tystnad och stillhet - "gräsänka" för ett antal timmar. Ja, ibland behövs det. När inte huvudet vill samverka med mina önskningar och planeranden. Då är det lika bra att skita i allt och bara vara....
Så det gör jag just nu - bara ÄR!!!
 
Tidigare idag var jag ute en underbar promenad. Lämnade bilen till lite uppfräschning, och under tiden gick jag ner till det dånande vattnet.
 
 
Ja, det blåste in mot land och vågorna rullade rytande i det ljuvliga solskenet. Helt underbart att få sol på näsan, frisk luft och lite rörelse i den gamla kroppen!
 
 
 
Satt till och med ute på balkongen en stund, i solens sken - med en supertrevlig bok jag håller på med just nu...   Feelgood!
 
Utöver detta så gör jag inte så mycket.
Jag försöker att andas!
 
Sover tokdåligt på nätterna, har hjärtklappning och känner mej yr och knepig för minsta lilla...
Men, jag lever!
 
Kunde jag bara stänga av hjärnan lite då och då också, ja då vore det perfekt!
 
Det har ändå varit en bra dag - med SOL för första gången på det som känns som evigheter.
Och skymningen var fantastisk....
 
 
 
 
DAGEN IDAG 💚 :
 
Dagens Teman (enligt  temadagar.se):  
En köpfri dag,
Internationella solidaritetsdagen med det palestinska folket,
Pälsfria fredagen,
Vinylskivans dag,
E-handelns dag,
Black Friday      (vilka ytterligheter!)
 
Dagens middag hos oss: 
Jag ska värma några kycklingklubbor och bakad potatis
med massa vitlökssmör - rester sen igår 😄 
 
Dagens namnsdag:  Sune
 
Dagens Fjäderord
Nej, idag är det tomt på ord......
 
// Fjäder
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress