Fjäder

Otrogen, eller - ändrade mej...
Ja, vilken som helst av rubrikerna ovan kan passa dagens blogginlägg!
Spännande va' ? 😮 😉 😅 
För är det nåt som slår an lystenheten i folks ögon (och öron), så är det väl just om dom får veta att någon varit otrogen. Det är ett lite kittlade no no, så att säja.
Någon som inte kunde hålla sej till den utvalda, eller som lockades till... !? 😂
 
Hahaha... fullt så spännande är det inte i detta fallet 😎
Jag ska medge att jag hade tröttnat, och att den nya verkade mer spännande och givande - kanske hade lite mer att ge än den gamla...
För så är det väl oftast - man lockas av det man inte har! 😳
Och spänningen med nåt nytt är ju alltid kittlande....
 
Nåja, den nya var väl inte så dum 😊. Den hade ju lite mer att bjuda på än det jag var van vid.... 🤓
Men å andra sidan så var storleken en besvikelse!!!
Det andra hade jag nog kunnat köpa i långa loppet - men att inte få tillräcklig storlek på bilderna - det suger!
 
Ja men hallå, det fattar du väl - att jag pratar om bloggsidan!!!
 
Jag har ju faktiskt testat en ny bloggplattform under en tid. Den kändes kul till att börja med, men när jag väl såg hur små bilderna som publicerades var - ja, då kom besvikelsen!
Storleken har betydelse!!!
I alla fall med mina ögon mätt - när det gäller bilder. Inte fan vill man sitta och kisa för att se vad som finns på en bild!
 
Nu kanske det inte har så himla stor betydelse, eller är nån jätteskillnad när man tittar i mobilen. Men gudars vilken skillnad det är om du tittar på en dataskärm! 🤗
Då är min gamla sida (denna, som du tittar på nu) helt outstanding!
Och jag gillar bilder!
Det inser säkert du också, om du följt min blogg ett tag...
 
En vacker bild ska inte visas i miniformat - det är ingen som blir glad av det! 
Nej, det ska finnas valmöjligheter.
Vill jag visa en liten bild som inte går att förstora? - eller väljer jag att visa en stor bild (oftast med möjligheten att förstora upp), så att mina läsare verkligen kan SE vad den föreställer?!
 
Ja ja, petitesser kanske - men det var det som gjorde att jag är tillbaka här igen.
Fast jag har å andra sidan inte gjort mej av med den nya.... - det vore väl synd! 😉....
Så från och med nu så finns det alltså två bloggsidor av undertecknad.
Den ena (den gamla) är denna.
Så finns det en som heter 'Random tankar och funderingar'.
 
På denna sida kommer jag att fortsätta lägga ut inlägg med mycket bilder (me like!). På bloggersidan blir det kanske mer texter... eller, vem vet!???
Så jag ändrade mej alltså. Det blev inget permanent byte - det blev en till! 🤗 🤗 🤗
Men för dej som går in på min blogg via facebook, så är detta inget problem. Jag länkar till den sida jag för tillfället skriver på. Simple as that!
Om du däremot enbart är en bloggläsare och inte följer facebook - ja, då får du hålla koll på båda! 
It's up to you - and I appreciate that you values reading my words! 😍
 
Sådärja, det var ett långt utlägg om rubriken 😅
 
Nu kör vi på som vanligt!
 
Sommaren har varit lång och underbar - även om den stundtals inte känts så somrig, och kanske inte så underbar som man velat. Men va' fan - allt kan inte vara perfekt (vilket kanske är en av anledningarna till otrohet och hopp om det perfekta.... 😂 ) Sorry - kunde inte låta bli att komma tillbaka till rubriken!   Jag ska försöka skärpa till mej 😎
 
Jag skrev tre bloggar om sommaren 2024 i "nya bloggen". 
Men nu fortsätter jag med del 4 här, i denna bloggen 😏 (blir det förvirrande??? - Skit samma, bara fortsätt att läsa...)
 
Sommaren 2024, del 4:
 
Det blir inte alltid som man tänkt sej och / eller  planerat. Ta häromdan till exempel:
Min tanke var att städa hemmet efter sommaren, innan hösten. Hade tänkt att dammsuga, damma, torka golv... ja, du vet, allt det där man inte får gjort på sommaren (inte jag i alla fall... 🙃).
Så jag gick upp tidigt - i förhållande till min inbyggda dygnsklocka - och satte igång....
 
Skulle satt igång i alla fall. Men nu var det så att dammsugaren inte var stängd när jag tog fram den - och ut trillade en smockfull dammsugarpåse. Inga 'kymmer... - slängde den och skulle sätta i en ny...
Fanns inga nya ! ! !
 
Vad gjorde då den rediga lilla städerskan (det vill säja jag)? Jo, jag sopade och använde sopskyffel i hela lägenheten. Mattorna vägrade jag dra ner tre trappor och piska/skaka, så dom förblev fulla av skit...
I övrigt städade jag så som man gjorde förr. Sopade, dammade - och struntade i att torka golven! 😵.
Kände mej nöjd och glad efteråt - och nu har jag inhandlat nya dammsugarpåsar tills nästa gång jag får ett städryck!
 
Slängde  (😱!)   till och med ett par växter som såg ut som om dom aldrig skulle komma tillbaka till dom levande igen! Så nu är det tomrum mellan krukorna!!!   Fast å andra sidan så har jag kvar en del växter på balkongen - som säkert skulle uppskatta att få komma in igen när det blir svalare ute...
 
Dock har det inte varit särskilt svalt idag!
Med en temperatur mellan 25 och 28°, så får man väl säja att det varit  HELT JÄVLA UNDERBART
Det är såna här dagar som får mej att må så totalt och helt fantastiskt bra!
Dagar som slår an barndomsminnen och känslor - till nåt alldeles otroligt skönt och vackert!!!
 
Så jag startade dagen med en cykeltur. Sen blev det plock av aroniabär (som senare ska bli saft).
Efter det stod en resa till grannbyn på tur. Med livskamraten vid ratten och kärran bakom bilen...
Hämtade två hyllor (Tack finaste Anna för att du kom ihåg, och att du hörde av dej !!! 😘) som numera står på vänt i källaren. Efter det fixades det sallader och kaffe, sen for vi ut till båten.
 
Det blev en helt gudomlig tur i skärgården, utanför den sida av Kållandsö där vi har båten. Vattnet låg stilla och spegelblankt och det var svårt att se sej mätt på allt det vackra. Vi ankrade upp och åt vår medhavda picnic, innan vi gjorde an bryggan igen. Sen fortsatte vi till fots, bort till badet.
Naturligtvis badade vi, flera gånger. Dessemellan satt jag med täljkniven i handen och gjorde det jag trivs bäst med, medan livskamraten satt med näsan mot solen och njöt av stillheten och värmen.
 
 
 
 
 
Det är helt fantastiskt att ha en sån plats att åka till, som vår båtbrygga och det lilla badet! Vid badbryggan simmade det fiskar som om det var ett stort akvarium...
 
 
 
...och jag kan nästan svära på att det var några av dom som rörde vid mina ben när jag badade där - vid bryggan. En helt magisk känsla!!! 🙏
 
 
Eftersom jag älskar mat - både att laga och att äta - så vill jag visa resultatet av min nyinköpta kniv...
Nu har vi ätit sån här potatis flera gånger sen jag fick hem den - och det blir såååå gott!!!!
 
20 - 25 minuter i ugnen på 225° och man har den mest utsökta potatis. Krispig, smakrik och helt gudomlig! Bättre än pommes och matigare än chips - och som sagt - SÅÅÅÅ GOTT!! 
Det enda som behövs är potatis (naturligtvis !!!) olja, salt och nån god krydda att strö på innan det går in i ugnen. Det bästa med detta är - att det aldrig blir rester!!! 😂
 
Och den där kniven, ja den hittade jag på en sån där sida på nätet där man kan handla hur billigt som helst, utan att betala frakt...!!!  Bara med den grejen - att man vet att man inte borde, eftersom det ska fraktas över halva jordklotet och att dom som gör grejerna troligtvis inte har ens i närheten av en anständig lön...  MEN, det är så lockande - och man kan hitta så himla bra grejer!!!  Så billigt!
Pust, vilket dilemma vi människor skapar för oss själva!!!   Inte undra på att människor lever i misär, medans andra bara chillar på som om inget hade hänt! 😔 Livet är orättvist och mycket komplicerat.
 
 
 
För sextiofyra år sen så hade jag ingen aning om hur falskt livet skulle te sej. Jag var helt omedveten om vad som försiggick i den stora världen.
Ja, jag var helt omedveten om det mesta faktiskt!!! 
Jag litade fullt och fast på dom två människor jag hade i min närhet - mina föräldrar.
Dom gav mej insikt och kunskap i det som kallades livet, innan samhället tog vid och hjälpte till i och med skolgången.
Sen fortsatte det att gå så sakteliga utför.
 
Jag blev mer och mer indoktrinerad och vilseledd, i det som skulle bli mitt liv. Styrd av makter jag (eller mina föräldrar) inte hade den ringaste aning om fanns...
Men så här med facit i handen, och en massa livserfarenhet till det, så undrar jag vem hon skulle varit idag - flickan på bilden!
 
Utan all påverkan från "yttre omständigheter", samhällets makt, skrivna och oskrivna regler och förväntningar att infria... Vem skulle hon varit idag?
Vem skulle jag varit idag? ? ?
 
Det är ett fullständigt under att någon av oss levande varelser, påverkade av så mycket yttre påtryckninger, stimuli och idéer, överhuvudtaget har ett liv och lever däri.....
Vare sej vi bor i en liten småstad i Skaraborg, på rena landet (🖤) eller i en storstad någonstans på planeten....
 
Tack och lov att vi är olika - och att vi reagerar, tänker och agerar olika!
Det är det som gör att människosläktet trots allt kan leva vidare...
 

 
Ja, nu eskalerade mina tankar och det blev en väldans stor sak av det hela.
Så kan det gå ibland - och det är nog en av dom saker som är bra med det fria tänkandet...
En av dom saker som gör oss till (förhoppningsvis) fria, tänkande individer, med styrka och förmåga att påverka i det stora sammanhanget!
 
 
💛
 
 
 
Tack för att du tittade in i min blogg  - och orkade hänga med till  "the bitter end"  😉
 
Jag känner att jag har saknat att skriva, "tänka och tycka" den senaste tiden.
Det ger mej en otrolig tillfredsställelse att få uttrycka mej i ord och bild.
Med tanke på att jag avskärmar mej mer och mer från allt vad sociala sammanhang heter nuförtiden, så är detta min ventil.( sa 'enstöringen på tredje våningen'  🙏 💜 😊 )
 
 
 
 
 
🤡
 
 
 
 
 
😍
 
 
 
Var rädd om dej!
Och tappa för gud skull inte sugen - 
Världen är full av tappade sugar.....
😶
 
 
// Fjäder
Anonym

Du är fantastisk precis som du är min kära vän ❤️
Otroligt allt du hinner med 🙏
Skulle vara väldigt roligt att få läsa artikeln. Grattis till den ❤️
Och denna bloggen är fantastisk precis som alla andra min älskade Tusenkonstnär 🥰
Kärlek och kramar i massor ❤️

Svar: ❤️❤️❤️ Tack älskade vännen min!
Fjäder

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress