Fjäder

Planer för dagen
Vaknade tidigt, vilket inte är en vanlig företeelse för mej när det är helg o jag är ledig.
Men, en ganska trivsam känsla.
Satt o tog en morronkopp (mugg) tillsammans med livskamraten då vi kom på den fantastiska idén att "vi" ska röja ur vårt källarförråd idag. (Nåja, vi ska börja plocka lite i grejerna....)
Ja alltså, vi har ingen källare här i huset. Men vi har kvar en stor källarlokal i staden sedan många år tillbaka.
Denna lokal är full av saker. Möbler, textilier, böcker, prylar, kläder, mattor, biltillbehör etc.
Massor av "bra-ha-saker".
Det mesta har vi inte rört sedan vi en gång ställde ner det - för sisådär 10 år sen eller nåt....
Hmmm....
Så nu ska det bli intressant att se vad vi hittar där!
Och vad som kommer att åka med hit hem då vi har bestämt att vi ska ha loppis i garaget här i vår o sommar!
Förhoppningsvis kommer jag inte att behöva slänga så mycket (om ens något).
Antingen ska det sparas eller också åker det till loppisen!
Ni ser, redan nu så har jag strukit ordet kasta.

Jag vet hur det blir - jag kommer att hitta nåt kul o så blir jag nostalgisk o börjar minnas o sen går det inte att göra sej av med den prylen.
Kommer troligtvis bara bli så att det blir en omflyttning av det som finns därnere och en sysselsättning för dagen.
Men skit samma - det blir nog bra.
Kan ju alltid återkomma med resultatet till er senare....
;))
Ha en bra dag!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress