Fjäder

Filmkväll
Mådde fullständigt absolut skit imorse när jag vaknade.
Såg dubbelt på ena ögat, halsen kändes som en timmerstock utanpå och som sandpapper inuti...
Men, efter ett tag så tyckte jag att det var bättre, och jag beslutade mej för att fara ner till staden för att göra min dagliga gärning.
Gick åt helvete.
Eller ja, förmiddan funkade med hjälp av pigg och trevlig arbetskamrat. Men sen sket det sej, när inte alvedonen hjälpte längre. Åkte hem och kröp ner under täcket. Sov en orolig sömn. Gick upp - fortfarande med en timmerstock kombinerad med sandpapper... :(
Ikväll har jag valt att hålla käften, för att spara på halsen. Resulterade i att vi sett på film...
Först såg vi 'Antichrist' av Lars von Trier. 5 plus av 5 möjliga. Men se den för Guds skull inte när du mår dåligt eller är ur balans eller.... vissa scener är så stt säja, starka!
Sen såg vi 'The Ledge'. Följa-med-i-tiden-fram-och-tillbaka-film som vrekligen var värd att se till slutet.
Började kolla på 'Vad kvinnor vill ha' på vanlig TV efteråt. Gillar filmen men har sett den förr så jag lyckades stänga av.
Nu är halsen om möjligt ännu tjockare, fast jag alltså inte pratat en massa ikväll. Fortfarande ingen feber och fortfarande pigg rent psykiskt. Vete fan vad detta är....
Men, hoppas att det försvinner snart!
Nu är det väl dags att gå o lägga sej snart ändå. Livskamraten snarkar ljudligt och katten 'snusar gott'. Ute tar vinden i, men det är 10 grader varmt!!! Den 18:e, nej förlåt den 19:e november!!!
En del skriker fara och färde, andra att tiden är ur led, men jag tror att Moder Jord vet precis vad hon gör.
Jag vet i alla fall vad jag gör - jag går och lägger mej nu. Natti!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress