Fjäder

Ner till Fjäder...
Jag begriper inte hur det är möjligt.
Jag menar, jag har inte många kunder i min lilla butik, den dagen jag har öppet i veckan (2½ timme).
Men dom som kommer är guldkorn!!!
Trevliga, hjärtegoa och alldeles fantastiska människor.
Eftersom jag har en sån liten specialnischad butik, som ligger lite avsides, så måste man nästan veta om den, eller gå förbi av en slump.
För det mesta bjuder jag på en kopp kaffe eller thé och sitter ner och pratar med kunderna.
Det blir många fina och lärorika samtal. En del kunder handlar, andra kommer ner för att prata.
Alla är lika välkomna, för det är mötet i sej som är det viktiga.
Sen är det naturligtvis jätteroligt när någon tycker om det jag gör och handlar, visst är det så. Men ett samtal med en medmänniska ger också inkomster, fast på ett annat plan. Ett ickemateriellt, själsligt plan. Det är också viktigt.
Idag hade jag besök av en mycket sällsynt och helt underbar fågel i min butik. Det var en skata som tittade in och ville ha en ny fjäderskrud...
Nej, det var ingen riktig fågel - jag bara skojar. "Fågeln" i fråga är en alldeles mänsklig varelse, men med ett smeknamn som för tankarna till en stor svartvit pippi...
Jag fick tillåtelse att ta några bilder på henne då hon provade, och inhandlade ett stort hårsmycke (den nya fjäderskruden).




Hon liksom jag, gillar det här med fjädrar.
Det gjorde även en annan av kvällens kunder. En liten tjej med hur mycket charm som helst!

Men nu är arbetsveckan slut. Både på mitt vanliga jobb inom Vård & Omsorg, massagerna och lilla butiken. Jag älskar dom alla tre - men det är skönt med lite ledighet emellanåt.
Lite tid att samla nya krafter, begrunda allt som sker och ägna sej åt lite andra intressen.

Imorron är det midsommarafton sägs det...
Hur kunde detta ske?
Vart tog maj och första halvan av juni vägen? (Ja, och mars och april också för den delen).
Tiden snurrar på i en alltför snabb takt och det är lite svårt att hålla takten med den ibland - tiden.
Finns så mycket jag vill göra...

Men jag är glad för det jag gör, och jag är glad för alla go'a fina människor som finns i mitt liv. Både gamla och nya bekantskaper.
Nu vill jag önska er alla en riktigt fin midsommar!
Och kom ihåg - regnar det ute, så behåll solen i ditt hjärta!

Kram från eran Fjäder.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress