Fjäder

Om att göra det man fruktar...
Häromsistens så gjorde jag ju en sån där grej som jag egentligen inte tycker om - jag åkte tåg.
Sen gjorde jag en grej till jag inte gillar - jag åkte tunnelbana.
Klarade båda sakerna ganska bra tycker jag.

Så idag, var det dags igen då...

Jag gillar INTE höga höjder. Får svindelkänsla och blir knäsvag, yr och darrig.
Så vad gör jag då?
Jo, jag tar med ett gäng från jobbet och klättrar upp i stadens gamla vattentorn!

Först 164 trappsteg på spiralstentrappa (man snurrade 8,5 varv runt trappspindeln läste jag mej till efteråt...).

Sen var det ytterligare 64 trappsteg på sån där ståltrappa av galler som man ser rakt ner igenom...
Efter det kom det en trästege med elva steg innan man stod på taket allra högst upp - ute i det fria. Med bara ett "staket" (mur) runt.
Kan bara säja det att jag höll mej stenhårt i masten, eller vad det nu var som satt i mitten, hela tiden när jag stod där. Tog lite bilder med den fria handen...





Sikten var ju inte sådär fantastisk eftersom det spöregnade och blåste när vi var där uppe, men nog var det lite häftigt ändå!
Men mina ben darrade och mitt inre var i fullständigt uppror - vilket jag naturligtvis inte kunde visa för dom som var med. Det var ju jag som "ledde expeditionen"!!!
Så nu har jag klarat av att övervinna ännu en rädsla! Nåja, DET var att ta i - men jag gjorde det i alla fall!
Jag är säker på att jag hade en eller flera skyddsänglar med mej däruppe. Var i alla fall högt nog för att hälsa på dom...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress