Fjäder

Året som gick - en summering och tillbakablick
Innan vi vänder bladet och Välkomnar det Nya Året 2016, så skulle jag vilja göra en kort tillbakablick på året som gick - 2015...
 
 
Man säjer, att ett år går så fort - och jag kan bara hålla med. Tiden verkar snurra på i en allt snabbare takt, och man får stanna till då och då, för att fundera över livet och det som sker.
Därför tycker jag att det är ett bra tillfälle att göra det nu, så här innan ett Nytt År börjar - Ett År med Nya Möjligheter!
 
Året 2015 började med snö på marken. Vi firade in Nyåret i byns pub, tillsammans med familj och vänner!
Det var en lugn och skön början, på det år som skulle kallas Tjugohundrafemton.
Jag jobbade deltid ett tag i början av året (typ halva!!!), eftersom jag varit och "sniffat" på den Berömda Väggen igen..
En del lär sej aldrig...!!!
 
 
Mannen köpte ett mopedvrak, och renoverade upp det till en häftig och fungerande Florida.
 
Själv var jag helt inne i början av Metal Art-perioden och
"Den ståndaktiga Ängeln" föddes...
 
Kärleken övervinner allt - låt oss besegras av kärleken...
 
Men även en tavla blev till - där jag valde att måla av mej min ångest och deppiga tankar...
 
Men allting lämnar spår....vare sej man ser dom eller inte!
 
 
 
Jag är glad att jag har mitt hantverk och min lilla butik.
För med skapandet, kan jag finna ro.
Och i butiken finns bara vackra energier!
 
Naturen, och speciellt Kinnekulle, har haft sin dragningskraft på mej...så även detta år!
 
Det är här jag kan hitta mej själv och fylla på mina batterier!
 
 
Trädgården har samma effekt.
 
Många land grävdes och nya platser byggdes.
Odlingarna frodades och ogräset växte, det med!
 

I maj fick Missy fyra ungar. Ljuvliga små varelser som lockade hit söta dottern från huvudstaden, några gånger...
 
 
Alla fyra fick nya, helt fantastiska hem. Tyvärr så finns bara tre av syskonen i livet nu - en bil tog en av dom små...
 
Det är många som lämnat oss detta året.
Nya saknader bygger på dom tidigare!!!
 
Lake Västanåker såg dagen ljus, och samarbetet startade mellan "Dammens vänner"!
 
(Isen la sej i december...)
 Sommaren kom, med underbar sol och värme. Allting blommade och grönskade!!!
 
 
Det badades. Årets sista bad tog vi på julaftonen!!
 
 
Vi hade en stor byaloppis i helgerna tre!
 
 
Godaste midsommarmaten - ett spontant knytkalas i trädgården!
 
 
 
Go'aste vännerna "gick och gifte sej"...
 
En härlig bröllopsfest följde!
 
 
Ett nytt ordspråk kom till världen - "Alla vill väl ha en hästsko!"
 
Många härliga stunder har det varit...
 
...men jag saknar min älskade svarta scarf, som jag glömde hemma hos någon!
 
 
Många vackra bilder har tagits..................MÅNGA!!!!!!
 
Byns mysiga pub har gästats några gånger....
Vi började året där - och ikväll är det dags igen!
Cirkeln är sluten!
 
Jag skulle kunna göra detta inlägg huuuur långt som helst, men jag föredrar att bara ta med dessa händelser. I alla fall denna gången. Kanske kommer att återkomma med en annan vinkling av året.
Får se hur det känns!
 
Men tack för du ägnade några minuter av ditt liv till att kolla in det här inlägget!
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress