Fjäder

Morgonpladder
 
Pälsbollarna är pigga och nyfikna på morronen.
Även om det inte är min tid på dygnet, så måste jag erkänna att jag blev piggare av att vara hos dom en stund.
Hoppar, jamar, springer, brottas, biter, river, sover, kissar på lådan(!), diar från mamma Misaki, leker, busar, slickar, gosar....
Underbara små liv!
 
Nu är det två veckor kvar till semestern...
Känns bra!
 
Utanför fönstret ser jag att natten bjudit på regn.
Det ser grönt och fräscht ut, och luften är frisk och ren.
Tror att det kommer att bli en skön dag.
 
På jobbet går fler och fler på semester, och våra dagar fylls av kvalitetstid med dom som är kvar.
Så härligt att kunna ägna tid åt var och en.
Då hinner man använda fantasin och hitta på projekt tillsammans.
Förmånen att ha en trädgård på jobbet, är också härlig!
 
"Grämer" mej lite att jag glömde sätta på Runkeeper på fånen igår och i lördags.
Var ju faktiskt ute och cyklade rundan.
Fick mjölksyra i vaderna av denna "ytterst krävande aktivitet" (läs: 4 kilometers trampande...)
Dålig kondis? Ja!
Men var det roligt? Jaaa!
 
Gillar att cykla, men tar mej inte tid.
Tar bilen till staden, och sen promenerar jag mest här hemma.
Men nu får det bli ändring på det.
Får ju tänka på rasbenen! (big smajl)
 
Mycket man ska tänka på - hela tiden.
Andra saker tänker man på automatiskt - hela tiden...
Och nu är det dags att tänka på vad jag ska ha på mej, och sen fara iväg till inkomstkällan.
 
Ha en alldeles underbar dag!!!
Ses och hörs...
Kram
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress