Fjäder

Luften andas VÅR
Vad underbart det är att vakna när det är ljust ute.
Solens strålar leker sej in genom fönstren.
Fåglarnas sång hörs utanför.
Så glada kvittranden och melodier.
Ljuset är fantastiskt och det doftar VÅR.
Hela luften andas VÅR.
 
Ibland är det bara så där störtskönt, att få finnas till!
Få njuta av allt det som naturen ger, och som är gratis att uppleva.
 
Jag känner lycka i kroppen, när jag hör starar och talgoxar överrösta varandra utanför mitt fönster.
Lillkissen tycker också det är kul med fåglar.
Men hon har nog ett annat intresse, än att lyssna och titta och njuta.
Tur att hon inte kan flyga...
 
Häromdagen vaktade hon uppe på en av våra fågelholkar, den lilla luringen...
 
Sen försökte hon att inte synas (!), när hon satt på fågelbordet...
 
Ja, vi har lite olika syn på det här med fåglar, lillkissen och jag!
 
Snart är det dags att ge sej iväg ner till staden. Ska jobba ett antal timmar, innan jag får åka hem igen!
Ikväll blir det middag ute, tillsammans med två andra "tanter". Det ska bli kul. Ytterst sällan som jag lämnar hemmet för nånting sånt.
Men nu ska jag gå ut och andas en stund, innan det bär iväg.
 
Ha en bra tisdag - och njut av allt det vackra vi har runt oss!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress