Fjäder

Fjäders Årskrönika 2016
Prolog
Då var det dags då...
Att summera året som gått och att knyta ihop säcken, med dess innehåll.
Förra nyårsaftonen, så avslutade vi 2015 i puben, tillsammans med goda vänner. Vi startade 2016 med att en del av sällskapet sköt fyrverkerier. Det regnade.
 

 
Ja, så började 2016.
Sen har det hunnit hända en hel del. Både roligt och ledsamt. Precis som alla andra år...
 
I början av året så hade vi rejält med minusgrader här i Västanåker. Marken var frusen och täckt av ett tunt lager snö.
 
             
              Hem-Ljuva-Hem                                           Både stora och små åkte skridskor på dammen
 
Vid Martorpsfallet var det fruset och stilla!
 
Det påbörjade arbetet med att röja i Röda Huset fortsatte. Vagnslast efter vagnslast gick till den stora elden, då herrarna Djup, som en gång bott i huset, var ordet Spara personifierade. Där låg till och med jag i lä!
 
               
 
                
 
 
Efter många dagar och mycket arbete, så öppnade vi till slut vårt Röda Hus!!
 
     
 
          
 
 
 
 
Ja, det är mycket som hänt under det gångna året. Vissa saker känns som om det var flera år sedan, andra som om det var igår...
 
 
Jag stängde min lilla källarbutik 'Ner till Fjäder' och flyttade ut allt till Röda Huset.
Kvar blev KH (källarhålan).  Med förråd och lite annat, så fyller även det ett syfte. 
 
Ja, så firade vi påsk..
             
 
...med underbart besök!
 
...och midsommar, och födelsedagar och allt annat som går att fira.
  
 
       
      
 
Vi badade....och badade....och badade! I saltvatten och i sött! Sista doppet tog vi den 1:a oktober!
 
            
 
 
 
Tror inte jag varit med om en sån fantastisk badsommar tidigare. Helt underbart!!!
 
Det har funnits med det mesta det gångna året, kan man säja...
 
Knoppar som brustit...
 
 Glädje som delats...
 
 
 
 
 
    
             
 
  
 Färgstarkt eller svartvitt, allt är lika välkommet...
 
 
Och naturligtvis - sorger...
 
Människor har dött, blivit sjuka eller bara försvunnit ur mitt liv.....
På tid, eller för all tid...
Inget som går en spårlöst förbi, något av det!!!!! 
     ......!!!
 
 
 
 
Har suttit och kikat igenom (nää...inte allt!) min blogg under 2016.
Kan konstatera vissa saker - jag älskar att skriva och att fotografera. Det finns vissa saker som går som en röd tråd genom året och det är en förbannat bra dagbok, för mej med dåligt minne.
 
Jag skulle kunna fortsätta att skriva om det gångna året i princip hur länge som helst. Men å andra sidan, så kan jag ju skriva hur mycket som helst, om vad som helst....
 
   


En massa bra musik, en del bra filmer och annat som förgyller vardagen, har också sett dagens ljus det gångna året. Inom politiken har det hänt en del. Både den nationella och den internationella - men inget jag varken kommenterar eller tar upp här. Det är liksom inte min avdelning...
 
Människor som tycker om att resa, har gjort så - och vi som tycker om att vara hemma runt Hem-Ljuva-Hem, har varit det. Var och en blir nöjd på sitt vis...
 
Det finns saker som gjort mej oerhört ledsen, och som jag mot allt förnuft,  kommer att ta med mej in på det nya året. Det är mycket jag inte förstår - men än så länge är jag inte för gammal att lära mej...
 
Under året som gick har jag fått omvärdera både en och två (läs flera) saker. Både till det bättre och till det sämre. Men jag tackar alla inblandade, för just Er del i det hela. Utan Er hade jag inte varit den jag är idag. Ni har hjälpt till att forma den Fjäder som sitter framför skärmen och skriver dessa ord just nu. Sen kan du tycka vad du vill om det....
 
Både mitt arbete och min fritid, har gett mej många ljuvliga stunder, med guldkorn och minnen för livet. Jag är tacksam att kunna lägga ännu ett år till historien - det är inte alla förunnat....
 
Nu tickar klockan så sakteliga på, mot det nya året som kommer oss till mötes...
 
Jag hoppas och önskar, att saker och ting kan ta sina rätta dimensioner och att annat kan ändras.
Min förhoppning, är att kunna leva utan sorg och saknad!
Min önskan är, att få ge och ta, både glädje, kärlek och omtanke.
 
Med önskan om ett Gott slut på 2016 och ett riktigt Gott Nytt 2017   / Fjäder
 
 
 
 
       

 
Epilog
Det du fått läsa under året, kan tyckas väldigt personligt ibland. Det står jag för.
Det du dock inte fått läsa (utom kanske mellan raderna ibland), är det privata. Det är mitt att förvalta.
 
 
Så jag avslutar detta (årets sista?) inlägg i min blogg, på detta vis...
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Anonym

Gott Nytt År till er också. ❤️ / Christina

Svar: Gott Nytt Christina !!! Kramiz ❤️
Fjäder

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress