Fjäder

Söndagsbilder
Nu måste besökarstatistiken på bloggsidan, ha ballat ur totalt. 535 besökare idag, låter inte troligt!
Jag är glad att det finns dom som läser mina inlägg, men att det skulle vara såååå många....njaaaa,,,det verkar skumt!
 
Men jag skriver och är glad.
Tog en liten promenix förut. Hade väl tänkt att gå en längre sträcka, men det blev ner till "Smiebacken", knappt en kilometer härifrån. Gick där och fotograferade den före detta, numera totalförfallna smedjan...
 
 
Ett otroligt vackert förfall. Bestående av trä, järn och mossa mestadels.
 
 
Byggnadskonst som sakta men säkert försvinner tillbaka till naturen.
 
 
Bottenlös, men ändå fylld....
 
 
Även denna utan botten, och med en historia man bara kan fantisera om...
 
Njuter av att titta på det gamla, både rostiga och välanvända trasiga. Det ger en känsla av historiens vingslag, på ett sätt som slår an någonting i mitt hjärta.
 
Men nån längre promenad blev det inte. Trist att trampa själv och alldeles för mycket blåst - fast jag hade nya mössan på...
 
 
Så jag gick hem och överraskade mannen istället. Han mår inte så bra, så han låg och vilade. Då grejade jag lite i köket innan jag väckte honom till trekaffet...
 
 
Det blev hemmagjord semla och Irish coffee. Inte fy skam en söndageftermiddag!
Mannen blev överraskad och glad, och kröp under filten med ett leende efter fikan.
Tänkte att jag ska sätta mej i lekstugan en stund nu, innan det är middagsförberedelsedax.
Får se om jag tittar in här igen lite senare...
 
Jo, just det ja - såg att kaprifolen är på G...
 
 
och att murgrönan överlevde min flytt!!!
 
 
Tog en bild genom linnetyg förut. Den fick mej att tänka på
 
Dagens Tänkvärda:
 
 
"Genom mörkret ser du ljuset"
 
Vilket även står som ledord när man läser om stenen 'Apachetår'. Men som sagt, mer om stenar en annan gång.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress