Fjäder

Varannan onsdag idag...
Nu är det bara en dag kvar att jobba denna veckan - sen är det helg igen!
Ja, jag klagar inte!
 
Idag var det tre timmar hemma-hos, och fyra timmar i butiken. Bra timmar, alla sju!
 
Finaste Lena kom ner och provade en 70-tals outfit!
 
Älskar att måla på kläder!
 
Hade som sagt, trevliga besök nere i butiken, och målade lite när jag var ensam där...
 
Har blivit inspirerad av en tjej på facebook, som målar akvareller. Jag har även köpt ett par bilder av henne. Dom är så ljuvliga. Men idag kände jag att jag var tvungen att testa själv.
 
Detta är resultatet av dagens lek med pensel...
 

 
Behöver jag säja att jag hade jättekul. Proportionerna kanske inte stämmer överens - men på någon människa, så är jag säker på att dom gör det. För vi är alla olika - och vi är alla vackra!
 

Kommer att måla fler, för att visa att mulliga kroppar kan vara minst lika vackra som "det-knepiga-smala-idealet-som-någon-hittat-på-och-som-tycks-styra-var-och-varannan-människa".
Tänkte jag skulle göra och sälja - om det finns nån som är intresserad.
Dessa är i storlek A5 (ca 15 x 21 cm).
 
Allt går ju, som jag sagt tidigare, i perioder. Nu är peacemärkena lagda på hyllan en stund, till förmån för dessa kvinnor målade i akvarell. Allting har sin tid!
 
 
Ja, så mycket mer hinner man inte på en dag. Jo, en sittning i solnedgången, tillsammans med livskamraten, grannens son och en älg...
Men den fortsatta städningen av groventré och tvättstuga får vänta. Jag börjar lära mej att leva i ett hem som inte är perfekt..... Men det ska bli liiite ändring på det. I alla fall vad det gäller ordningen i röran!
"Bättre lite skit i hörnen, än ett rent helvete!"
 
Jahaja, där fick du ett Tänkvärt ord utan att jag egentligen tänkt det. Men det stämmer! Ingen har väl blivit lycklig av att städa ihjäl sej!
 
 
 
Nu sitter jag här med mina båda
skärmar påslagna.
Det är väldigt smidigt att ha det så.
 
"Multitasking"
 
 
Himla bra när man har flera saker på G.
Vilket jag har för det mesta.....
 
 
Fast jag känner att jag måste gå in i lekstugan en stund nu - har fler idéer på gång, som jag måste provmåla. Ha det gôtt nu, så ses och hörs vi.
Kram från en harmonisk Fjäder!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress