Fjäder

Dag 8 - sommarkänslan infinner sej
Ja, då var det måndag igen då. Himla skönt med ännu en ledig sådan!
Sovmorron, morronpromenad runt vår 4-kilometersrunda, kaffe och frukost på stentrappan, läsa lokaltidningens resumé av motorhelgen...
Och under tiden jag gjorde detta, så monterade livskamraten och lillebror en ny gårdsbelysning vid garageinfarten.
Den gamla förolyckades när lillebrors dotter körde moped (över den) förra veckan. Som tur var så klarade sej den unga föraren, med blotta förskräckelsen. Det var bara lyktstolpen som behövde bytas ut.
 
Tur var det också att inte livskamraten eller Bästaste var med mej ut och gick idag. Dom är så in i helsicke gnälliga varje gång jag stannar (typ varannan minut) för att fotografera nåt...
Så idag kunde jag stanna hur ofta jag ville och ta kort...   
 
Det blommar så underbart i dikena - blåklint, baldersbrå, kamomill, klöver...
Sommarkänslan infinner sej mer och mer.
 
En ren njutning att komma ut och röra på fläsket igen efter alltför lång tid av stillasittande och slappande.
 
Glädjande också att benen var pigga och att det kändes lätt att gå. Har haft sån himla värk i kroppen sista tiden, så jag var lite orolig innan jag gick iväg. Men motion och liniment ska nog fixa till detta.
Saknar dock sjukgymnasten, för mina stackars axlar och överarmar - men får ta tag i detta efter sommar och semestrar igen.
Det är inte lätt att bli gammal... !!!
                     
 
Nä, skämt åsido - gammal lär jag aldrig bli - inte på det sättet. Det är jag alldeles för egen för!
Jag tror att man håller sinnet ungt så länge man fortsätter att vara barnslig, positiv och fri i sina tankar. Kroppen liksom själen behöver motion och glädje för att överleva och man är aldrig äldre än man känner sej.
 
 
Men det är lätt att vara glad när man är frisk och solen skiner. Svårigheterna kommer när allt går emot en och man känner sej som en hundraåring. Då är det såna saker som familj, vänner och ett tryggt hem, som hjälper en att klara och övervinna det svåra.
 
Kärlek och kramar till alla fina vänner därute.....   
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress