Fjäder

En jävla massa nyanser av grått!
Lördag kväll ...
 
Finns så många fantastiska artister i Sverige...!
Just nu spelas Peter Le marc på mycket hög volym i Hem-Ljuva-Hem.
Little Willy John, Drivved och en hel massa andra låtar jag inte hittar namnet på i skrivande stund - bara sjunger med och njuter!!!
 
Är så jävla glad att det vände. Har mått skit och sovit halva dagen. Vaknade halv fyra!!!
Sen vände det. Var ute tillsammans med livskamraten och grejade - var och en med sitt. Men så jäkla skönt!
Frisk höstluft, sol och FRIHET!!! Vädret har varit fantastiskt och känslan av att greja hemma, i trädgården och i garage och inomhus, är bara så skön.   
 
och söndag eftermiddag...
 
Gladioluslökarna blommar för tredje året i rad...
 
Höstaster
 
Kinesisk kärleksört, intill Lake Västanåker
 
Jag fick en ros i en kruka av en vän, för några år sedan. Planterade den ute i blomsterlandet - Den är härdig och blommar ännu...
 
Och silverpäronträdet bär frukt!
 
 
En av våra underbara grannar, myntade ett uttryck igår - mellan Bullerbyn och Änglagård. Det beskriver ganska väl, känslan i vår fantastiska by.
Det sorgliga är dock, att dom ska sälja sitt hus (inte det på bilden) och flytta. Samt att vårat hus också ska säljas, och vi måste flytta. Skillnaden är bara att dom säljer sitt hus och flyttar frivilligt, efter egna beslut.
Vi måste flytta ifrån det hem vi bott i tio år, bara för att ägarna ska sälja det - inte för att vi själva vill!
 
Ibland känns saker och ting så jävla orättvist. Det var ju inte så här det skulle bli. Det var inte så här det var sagt, när vi skrev på hyresavtalet med vår nu bortgångna hyresvärd.
Nu blåser förändringarnas vindar och Mammon styr i listig lönndom.
 
Hur ska man någonsin kunna lita på folk igen? Folk som säjer en sak, och sen agerar tvärtemot!
 
Ja, om gårdagen vände och blev bra, så måste det ha vänt tillbaka inatt nån gång. För idag är ingen bra dag. Sov till halv ett, tvingade upp kroppen från sängvärmen och klädde på mej.
Det var meningen att vi skulle följt med ett par go'a vänner till skogen idag. Men varken kropp eller knopp orkade. Så tråkigt! Det hade varit skönt att traska i skogen och rensa huvudet och ladda batterierna - men ibland går det inte, även om man vill. Hoppas det kan bli en annan gång i höst
 
Nu önskar jag bara att det vänder igen. För kroppen skakar inuti och oron ligger som en slöja över tillvaron. Är så trött!!! Det ska inte vara så här! Hjärtklappning och ångestkänslor.
 
Utanför fönstret sliter vinden i dom blad som är kvar på asken. Rätt som det är kommer det en vindil in genom det öppna vädringsfönstret. Frisk höstluft. Men himlen är lika grå, som jag känner mej i mitt inre. Inga glada solstrålar som leker här inte.
Just nu skulle jag vilja kunna titta in i framtiden, och se vad som är meningen med det hela. Om det finns nån mening.....!
Fan vad jobbigt det är när allt bara känns totalt åt helvete, och man vet innerst inne att det inte borde vara så här. Men just nu har jag väldigt svårt att se nån som helst ljusning i tillvaron.
 
Vårat hem kommer att försvinna så som vi bor nu, sonen har gjort ett val som är svårt att ta till sej, dottern kämpar på sitt håll , en vän försvann, livskamraten har sitt att kämpa med.........
Ja, det är ingen dans på rosor pecis. Mer som ett maraton på lego!
Jag vet att det inte lönar sej att gnälla, eller att någon blir glad över att läsa, eller ens veta varför jag gnäller. Men som alltid, jag måste få skriva av mej, för att försöka att hitta nån form av andningshål, någonstans.
 
För i dom ord jag kläcker ur mej, så finns även svaren - det gäller bara att se dom och kunna ta till sej dom!
Försöker i alla fall att kämpa vidare med det jag känner är rätt. Även om det tar tid och motgångarna tycks överväldigande ibland. Men det måste gå!!!
 
Rymde en stund från verkligheten igår kväll. Då gjorde jag en smaskig middag, som vi njöt av med tända ljus och skön musik.
Det blev en räktoast till förrätt och en köttbit, bakad potatis med vitlökssmör, bearnaisesås och lite annat till. Gottigt!
 
 
 
 Det känns lite som att köket och datorn, är bra platser för mej att vara på. Jag får utlopp för min kretivitet på ett enkelt och naturligt sätt, på båda ställena. Ja, och så i lekstugan förstås. Där inne hänger en ljuskrona - den senaste skapelsen...
 
                                         
 
Av en smideskrona, bestick, kristaller, pärlband och spets, blev denna krona till. Borrade hål o besticken ute i garaget och fortsatte sedan inomhus med att färdigställa den. Fast nu när den är klar, så vet jag inte var jag ska göra av den. Men det löser sej väl. Den var väldigt rolig att göra i alla fall!
 
Det är ingen brist på vare sej material eller idéer i detta rum!
 
Måste bara visa en bild på en fyrfota gäst som tittade förbi häromdagen. Han gillar att bli klappad - och att få vara uppe i möblerna! En ståtlig och muskulös kille i sina bästa år!
 
Fast lilla Jack blev inte glad när han kom. Då tassade han hem till sej en stund
 
Nä, nu måste jag verkligen ta tag i livet och verkligheten igen. Tvinga kroppen till aktivitet...
Kanske jag kommer tillbaka och redogör vad det blev - om det blir nåt bra.
Ha en skön söndag, du som läst ända hit.
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress