Fjäder

Lev ditt eget liv!
Fredag. Hemmadag. Innedag. Mysdag.
Jodå, jag hade nog tänkt gå ut, men sen blev jag sittandes vid Pinterest och "samlade" bilder och blev inspirerad. Det finns så otroligt mycket vackra bilder.
Bilder som sätter igång fantasin och skaparandan (ännu mer än vanligt).
Så den enda friska luften som jag drar ner i lungorna idag, den kommer från vädringsfönstret intill mej.
Så kan det bli!
 
Igår jobbade jag alltså sista dagen för den här veckan. Gjorde mina två timmar och tänkte att, jag stannar kvar och äter, eftersom jag skulle till verkstan och få på vinterdäcken två timmar senare.
Men aj, vilken miss. Nu kan jag konstatera att två timmar är vad jag orkar och förmår i nuläget.
För dom fyrtiofem minuterna jag var kvar efter min slutetid, dom blev inget bra. Åt en tallrik soppa, men sen hoppade jag efterrätten och "flydde" (jävla skit, det var ju chokladpudding, som jag älskar!).
Men huvudet klarade inte den stress som blev - fast det inte fanns någon stress!!!
Det är så jag fungerar nu tydligen.
 
Åkte ner till sjön och gick en sväng. Satte mej och åt ett äpple, och försökte att slappna av inombords. Det funkade väl sådär bra kan man säja. Men i alla fall såpass, att jag kunde kila in på second hand en snabbis innan däckbytet. Hittade några klädesplagg som fick följa med hem.
Sen blev det lekstugan och tystnad.
 
Några timmar senare följde jag med livskamrat och lillebror och tog upp båten. Han har den ligger i, inte långt här hemifrån. Det var ljuvligt att komma ner till sjön. Alldeles stilla var det!
 
 
På hemvägen såg vi tre stora älgar på ett fält. Dessa stora vackra djur!
 
och på morronen, när jag åkte till jobbet, så sprang det två älgar över vägen. Det är oroliga tider för djuren i skogen på hösten!
Men i Lake Västanåker så lever i alla fall en utav dom två guldfiskarna, som grannen släppte i för två år sen. Glädjande!
 
Hepp, nu får det bli lite sallad snart igen. Gjorde en stor skål igår, så att det skulle räcka idag också.
Tillredde kycklingen på ett sätt som jag inte gjort tidigare.
 
Hade en påse innerfiléer som jag tinade och delade på mitten. Dom la jag på ett galler (ovanför långpannan), kryddade och droppade över lite soja - och sen åkte dom in i ugnen i 25 minuter (200-225°).
Under tiden blandade jag till en skål med soja, ostronsås och kryddor.
Där la jag i kycklingbitarna (varma) och vände dom så att dom fick sojasås runt om. Var där och vände några gånger till medan det svalnade, och sen fick dom ligga i den marinaden tills det var dags att äta.
Det blev ljuvligt gott!!!
Med ett par krämiga såser, gjorda på turkisk yoghurt och en massa goda smaksättare (vitlök, chili, örter, kryddor....), så blev det en perfekt måltid.
 
Så nu säjer jag hej, och knallar ner i köket.
Ha en bra fredagkväll!
 
Och du, låt ingen annan tala om för dej, hur du ska leva ditt liv!!!
 
 
Kram från Fjäder!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress