Fjäder

Det bllir bättre, en annan dag....
Oj, vilken dag!
Hade ett möte i förmiddags. Åkte hemifrån preciiiiiiiis så att jag hann.
Ändå gick jag upp tidigt och duschade och förberedde mej. Men vad hjälper det, när varken knopp eller knopp vill lämna hemmet....
När fladder och hjärtklappning slås på automatiskt, bara man tänker tanken.
 
Nåja, nu vet ju han jag hade mötet med om, hur jag mår och fungerar just nu. Fast efter vi hade diskuterat det som skulle diskuteras, fick jag en hel massa information om vad som händer och sker också. Intressant i och för sej, men det slutade ändå med att jag var tvungen att resa mej och tala om att "nu orkar jag inte prata mer med dej".
Tack och lov att folk förstår i det läget!
 
Tyvärr så hade jag förutsatt mej att åka vägen förbi affären som säljer djurmat, OCH affären som säljer människomat också. Då händer det där man inte vill ska hända - när man bara vill tassa obemärkt genom butiken för att plocka till sej det man ska ha - man träffar folk man känner!!!
Okej, mysiga och trevliga människor på alla sätt och vis, men när energinivån står på -274, då är det inget kul. Blev yr och illamående och bara önskade att inte munnen skulle säja nåt dumt, medan jag i tanken längtade intensivt efter Hem-Ljuva-Hem.
 
Förlåt underbara vänner. Jag älskar er! Men idag var ingen bra dag!!!
 
Vägrade dock att lägga ner kroppen för att vila när jag kom hem. Har svårt nog ändå att somna när jag lägger mej för natten.
Så jag stannade kvar i köket, efter att jag plockat upp matvarorna. Diskade, blandade en burk med 'nyttomüsli', fyllde på gurkmejaburken och chiafröburken.
Ja, vi har inga små kryddburkar med sånt här hemma, utan vi kör rejäla burkar!
Sen bakade jag en glutenfri focaccia med ost, vitlök och dill, samtidigt som jag malde ner torkade kryddörter till spännande örtsaltsblandningar.
 
På nåt vis så kändes det helt okej att göra allt detta samtidigt. För i köket har jag full koll och kan sköta mej själv. Ingen som lägger sej i eller stör (utom när livskamraten är hemma.....).
Nu har jag kräftor från grannen på tining, färska räkor från fiskdisken och nybakt bröd. Detta ska bli dagens middag - om en liten stund. Ser fram emot att få sitta och äta och njuta länge...
Önskar alla mina vänner, och er andra också, en skön fredagkväll.
Ta det lugnt, var rädda om varandra och glöm inte att du är unik. Ingen kan ta din plats, utom Du!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress