Fjäder

Påskdagen och första april - samtidigt!!!
Snart är påsken slut - men en dags ledighet har vi att njuta av. Ellar bara vara ledig - man väljer själv vad man gör med den!
En del väljer att njuta, andra att vara lediga - några väljer att vara lediga och njuta...
 
Idag var också en sån dag.
Började med att tro på en extrainkomst, genom att spela på travet (jag har fortfarande inte rättat, så jag kanske är snorrik!!!). Sen blev det rabarberkräm. Har fortfarande bär och sånt kvar i frysen!
Sen tog jag steget in i klädkammaren...
 
Men där kunde jag ju inte börja, så jag klev in i avdelningen underkläder...
Började så smått att packa, gallra, rensa. Det blev ungefär lika mycket på varje ställe - spara / kasta.
Kändes riktigt bra, faktiskt.
Så nu vet jag hur jag ska göra imorron (?) när jag fortsätter i garderober och slutligen - klädkammaren...
 
Lite annat smått och gott blev också gjort idag.
 
Sen kom idén att hälsa på hjärtevännen som fyller år idag. Sms:ade lite och kom överens om att titta över en stund. Sagt och gjort, livskamraten körde och jag åkte med.
Det blev lite annat än vi trott, eftersom "hela tjocka släkten" kom samtidigt som vi...
 
Men vad gör det, när det är så goá människor - och vänner sedan länge!
 
Den vanliga "jag-vill-inte-vara-bland-en-massa-folk-känslan" uteblev, och det blev en jättetrevlig stund hemma hos Hjärtevännen med sambo. Tårta, öl, mat och härliga människor...
 
                                             
                                                                
 
Nu sitter vi här i vårt skal igen. Hög musik fyller dom tomma rummen.
Vi räknar ner.....
 
Själv ska jag jobba tre dagar denna vecka som kommer. Sen är det flytt och tre veckors semester. Efter det, hoppas jag att vi kommit någorlunda i fas.
Då kommer tid till rekreation efter det som varit...
Då kommer tid till utflykter, social samvaro med underbara vänner...
Sjöresor, kustresor, balkonghäng.....
 
Ja, vem vet vad framtiden har i beredskap...!!!?!!
 
Vi hade ytterligare en eldningskväll igår - kan väl vara legitimt en påskafton...
 
 
Det var köksbordet som gick hädan... och ett par påskfyrverkerier...
Kvällen innan var det köksstolarna....
 
 
Men vi har lämnat byn och varit en sväng på Kinnekulle också. Nere i Blombergs hamn låg isen tjock - precis som i övriga Kinneviken.
 
 
The shadow of my beautiful Lady!
 
 
 
 
Även om köket mest är som ett kalt minne av ett brukbart sådant, så fick jag ihop lite go påskmat..
 
 
Jansson, köttbullar och en kall en slank också ner.
 
Men nu ska vi kura skymning en stund, min älskade fina livskamrat och jag.
 
Önskar er alla en fortsatt bra påsk...
 
Var rädda om varandra!
Kör försiktigt!
Krama dom du älskar!
Sov gott om natten!
Tala alltid sanning!
 
 
 
 
 
 
 
!!!
 
 
 

 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress