Fjäder

Tårar och mat....
 
Hejsan, mitt i natten - klockan-en-bra-bit-efter-noll-tre-noll-noll....
Ja, det här är väl inte den ultimata tidpunkten att sitta och skriva blogg antar jag.
Men skit samma - jag har så mycket inom mej som jag måste få ut, så jag skiter fullständigt i vad klockan är, eller vad som anses "passande".
Inte min grej riktigt, det där med vad som anses passande....!
Mitt problem just nu, är att jag inte kan hejda mina känslor.
Jo, det låter kanske banalt och lite lagom suspekt - men faktum är, att jag verkligen inte KAN hejda vad som dyker upp inom mej...
 
Min stackars livskamrat får stå ut med en hel del...
För mina känslonerver ligger "utanpå", för tillfället.
 
Livet är i otakt med tiden - ja, det är en förklaring till vad som händer!
Eller kanske - tiden är i otakt med livet.....? ! ?
Det enda jag vet som faktum, är att mina tårkanaler funkar till 100 %.
Dom flödar - i tid och otid.
 
Det har pågått ett tag, men ökat betydligt dom senaste dagarna!
Jag behöver i princip ingen anledning alls, för att börja gråta eller bara fälla tårar helt spontant!
 
Tidigare ikväll så satt vi och såg en film - " En enkel biljett till Antibe".
 
Ja, nu måste jag ju berätta lite om hur vi kunde se denna film också......
 
För X antal månader sedan, så utökade vi vårt "kanalpaket" - det vill säja vilka TV-kanaler vi har att tillgå. Eftersom vi är såna totala knäppisar, vad det gäller allt som har med teknik etc att göra, så hade vi ett par killar här för att hjälpa oss att ställa in kanaler mm.
Jättebra!
 
Livskamraten, som var hemma när dom kom, valde sin egen lista, som dom la in i som vår "favoritlista".
So far so good!
 
MEN....
 
när den där lilla listan var skapad, så kunde man inte se resten av utbudet i det paket vi köpt!!!
 
Nåja, jag accepterade dom kanaler vi hade, men undrade ändå var resten av alla kanaler som man skulle kunna se hade tagit vägen. Nu var det ju tyvärr så, att jag inte varken orkade, ville eller fattade hur man skulle göra för att se resten av alla dessa kanaler som man enligt informationen skulle ha.
 
Och så har det varit alla dessa månader - tills jag häromkvällen fick ett litet bryt, och började klicka runt bland all jävla information i kanalutbudet...
Hoppsan, hejsan vad kanaler jag hittade!!!
 
Från dom typ tio, femton kanaler vi hade innan (livskamratens favoritval!!!) - så hittade jag ungefär tre-fyra gånger så många till - som vi tydligen haft (och betalat för!!!) hela tiden!
 
Ja, vad säjer man???
Kul att vi har så många kanaler att välja mellan nu, typ....! ! ! ! !
 
Och det var på en av dessa kanaler jag hittade filmen vi såg ikväll - av en slump....
 
"En enkel biljett till Antibe".
 
Försökte hitta filmmusiken för att lägga in här, men det verkade vara stört omöjligt (jag har ju sagt att vi/jag inte är speciellt tekniska...). Men det var bra musik, som passade till filmen och känslorna som medföljde.
 
Puh...vilket jävla utlägg för att förklara att jag sett en film som lockade fram en massa känslor och tårar!!!!
För det är ju så - att minsta lilla grej kan få igång vattenflödet just nu!
 
Har väl kanske en liten aning om varför, men vägrar att dela med mej av denna anleding!
OM det är som jag tror, så kan jag ändå inte påverka det!
 
Nåja - efter den där filmen, så gick livskamraten och la sej - och jag hittade en ny film som jag satt kvar och lipade till....
Nu var det "PS I love you".
 
Så upp till nu, så har jag alltså gråtit mej genom kvällen - typ!
Förstår inte meningen med det hela, även om jag som sagt kanske har en hint om anledningen...
 
Skit samma - livet är som det är, och det är bara att gilla läget! (hmmmm....)
 
**************************************
 
MAT brukar ju vara en bra anledning, till att både fly från verkligheten och att sysselsätta sej med nåt trevligt. Har verkligen försökt med detta dom senaste dagarna - och det har väl varit ganska okej...
matglad som jag är!
 
Har inhandlat diverse ingredienser för att göra julgodis, men än så länge har det bara blivit MAT!!!!
 
Igår kväll var jag "gräsänka" några timmar. Då passade jag på att laga till något som jag gillar och som inte livskamraten uppskattar så mycket...
 
 
En rejäl pepparbiff med rostad vitlök, bearnaisesås, potatisklyftor och lite "grönt". Sååå jävla gott!!!
 
Ikväll blev det bakad potatis med mängder av vitlökssmör, kryddig kycklingfilé, gräddig "gryta" av det som blev över av gårdagens pepparstek + paprika, lök, vitlök, grädde...... nomnomnom!!!!
 
 
För visst är det så - att mat kan vara både att dämpa/stilla hunger - och som en glädjekälla eller rent av -  "medicin".
 
Och att skapa i köket, kan vara lika mycket medicin det med...
 
 
En sötsur gurksallad gjord av slanggurka, coctailtomater, dill och en blandning av vitlöksvinäger och honung...
 
Men va fan, nu är klockan jättesent ju...
Borde väl avsluta här och sikta in mej på kudden antar jag...
 
Så vi hörs och ses igen en annan dag - eller eventuellt senare idag.
Det är ju söndag, tredje advent imorron, förlåt idag!
Har en del åtaganden denna dag....
 
Sov gott - om du nu inte redan gör det!
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress