Fjäder

Hoppar mellan tankarna
Vaknade med en känsla av totalt lugn . Som i en bubbla, där inget kan nå mej. Limbo...
Inget ont, inget störande, ingenting. Inte ens glädje eller ljus.
Jag bara är!
En mycket konstig känsla!
 
 
När jag drack morronkaffet läste livskamraten några sidor för mej, ur en bok han håller på att läsa...
 
Det handlade om att finna glädje, kärlek och trygghet i den miljö man bor i (lite förenklat).
Om att hitta hem...
 
Ytterligare en del av det han läste, handlade om att man inte ska döma sej själv
och hur man lever. Det finns inga rätt eller fel. Allt man gör, sker av en anledning.
Det spelar ingen roll om man lever tvärt emot hur andra tycker och tänker. Huvudsaken är att man själv väljer.
Ja, det var min tolkning och förenkling av det jag hörde.
 
Stillheten ute och tystnaden i huset, gjorde att jag kunde sitta och meditera på detta en stund.
Ibland faller saker och ting på plats, utan att man behöver anstränga sej, eller ifrågasätta.
 
**************************************
Men, frågan kvarstår - var ska vi bo?
 
Vi satte in en liten annons i lokaltidningen i fredags. Inte ett svar har vi fått. Vad är meningen med det? Är det redan på förväg bestämt vart vi ska ta vägen, utan att vi vet om det ännu? Finns det en plan?
Eller är det så illa, att detta blir en totalvändning i våra liv, där inget kommer att synka? Jag tror inte det.
Jag är av den övertygelsen, att allt sker av en orsak, och att allt som sker har en mening.
 
Men frågorna finns där, och jag ska villigt erkänna att det stör mej.
Upprinnelsen till hela denna situation, har gett så många ringar på vattnet, att det till slut kommer att komma tillbaka som en jättevåg! Och jag är helt övertygad om, att det inte är vi, som kommer att spolas med...
 
Ja, detta verkar vara en dag för tankar.
 
**************************************************************************************************************
 
Idag går min varmaste tankar till vår älskade dotter!
Jag vill skicka en jättebamsegrattiskram till henne!
 
 
 
Det är några år sedan, som denna underbara människa såg dagen ljus för första gången. Nu är hon en vuxen kvinna, med ett eget liv - men i mitt hjärta, så kommer hon alltid att vara min lilla stumpa
 
*********************************************************************************************************
 
Lite mat måste också vara med i dagens första (och kanske enda?) inlägg. Gjorde ju inlagd strömming igår...
Så idag såg min frukost ut så här....
Nomnomnom....!!!
 
*******************************************************************************
 
Nu tänker jag försöka ta tag i dagen och göra nånting av den. Gå ut och ta en promenad i skogen, rita och måla i lekstugan eller nånting annat....
Oavsett vad - så vill jag dela med mej av den kärlek jag känner just nu! Ibland svämmar det liksom bara över....
 
Så ta till dej det du behöver - var rädd om dej och dina nära och kära - och tänk på att du är en unik individ.
 
Vi kanske ses senare idag, vem vet.....
Ha det!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress