Fjäder

Irritation, tacksamhet och ett hopp som lever vidare...
Irriterad.
Varför känns det som om hela jävla samhälet är på väg att implodera?
Det går inte att få prata med en enda vettig människa, vart man än vänder sej bland "dom som varit tryggheten i samhället" förr.
 
Allt kostar pengar - sånt som alltid varit gratis - och fortfarande borde vara gratis.
 
Nummer 1.
Ta bara när vännen ringde till vårdcentralen.
Det var i fredags - dom skulle ringa upp, men ringde aldrig tillbaka.
Det var igår. "- Vi kan inte ta emot fler samtal idag. Ring tillbaka imorron" !!!
Okeeeeej....! ! ! !
Vännen ringer vårdcentralen idag, på förmiddagen " Vi kan inte ta emot fler samtal idag. Ring tillbaka imorron" !!!
 
En VÅRDCENTRAL, som INTE svarar!!!
Jag säjer bara, stackars alla gamla människor, som ringer för att få ett möte med en läkare därför att dom mår dåligt och/eller har ont. Vad är det "vi" gör mot dom som byggt upp det samhälle, som nu rivs ner i en hastighet som inte har några begränsningar??!
 
VARFÖR går det inte att få prata med en livs levande människa, när man ringer någonstans?
 
Arbetslösheten blir värre och klyftorna djupare, men samhället väljer att ha tekniska hjälpmedel (som inte fungerar) istället för vanlig mänsklig kontakt!
 
Alltså, jag tror jag exploderar snart!!!
 
Nummer 2.
En nära bekant skickar in en arbetsansökan till en angränsande kommun. I ett brev. På papper!
Kommunen skickar ett svar tillbaka - i ett brev - på papper - " Vi tar inte emot ansökningar per brev. Vi måste ha alla ansökningar via vårt datasystem "XXXXX". Därför skickar vi tillbaka er ansökan - i ett brev - med detta meddelande, på ett papper! ! !
 
Är det inte så man blir helt jävla skogstokig, när man hör talas om detta ?!!!
Jag har läst pappren och vet att det är sant.
 
Varför ända in i helvetes glödröda mittpunkt, kan vi inte agera som människor???
Nej då, det ska vara "den nya tidens teknik" som gäller.
Ingen mänsklig kontakt, inga normalt enkla lösningar. " - För vi har skaffat ett nytt datasystem, och då måste allt gå genom det. Nåt annat förstår vi inte längre...."
 
ANDAAAAAS!!!!!
 
Så har vi nummer 3.
 
Det nya bankkortet kommer med posten idag - med Post Nord (som tycks fungera för en gångs skull!!!)
Medföljande prislista informerar:
 
 
Okej, det kostar att betala räkningar och det kostar att växla in småpengar. Men nu kostar det även att ta ut kontanter (sina egna pengar!!!!) på ett bankkontor.....!!!!!
Beror det på att det inte finns så många bankkontor kvar, så att dom som är "utbildade att ta i fysiska pengar", faktiskt måste ha extrabetalt för att, dels göra det, dels ha med kunder/människor att göra??
Eller är det bara för att kontanter ska fasas ut ur samhället?
Varför i helvete har dom nyss prånglat ut nya mynt och sedlar då?
Det verkar ju vara världens slöseri, om man nu inte ska använda kontanter längre!!!?
 
Nää, jag fattar inte hur det är menat att samhället ska bli....
Vi ska tydligen inte ha kontakt med människor när vi ringer nånstans...
Vi ska inte få använda papper och penna...
och vi ska inte heller använda kontanter....
 
Nä men skjut oss då!
 
Just nu så är jag så in i helvete irriterad, att jag har svårt att samla mej!
 
Det verkar som både samhälle och förnuft tar samma väg - käpprätt åt helvete.
Jag skulle kunna rada upp ännu fler exempel på denna idioti som pågår, men jag orkar bara inte!!!
Är det bara jag som stör mej på all skit...?
Tycker ni, alla andra, att det känns okej att bli utfasad till en knapptryckande idiot, som inte som ska ha nån som helst kontakt med andra människor, speciellet inte myndigheter eller statliga verk...?
 
Visst, jag är ganska introvert, och borde kanske jubla över detta scenario - men jag ser farorna med det också. Introvert betyder tack och lov inte idiot!
Och gudarna ska veta, att än är inte den sista idioten född!
 
Andaaaaaas meeeeer. Djuuuuupt!
 
Idag är verkligen en dag som fått mej att känna irritation. Jag kan inte peka på, vad det är som utlöst denna känsla av total och fullständigt vanmakt.
Finns i och för sej en hel del att välja på....!
 
Jag ska inte rada upp dessa alternativ - jag säjer bara -
 
För jag har ingen aning om vad som kommer att hända då...
 
Om jag inte får några bra besked snart, och lite bra vibbar från dom som väljer att vara osynliga, trots sin uppenbara närvaro, ja då kommer jag att go bananas...
 
Ibland är det bara så att livet ger en citroner när man hellre vill ha socker,
eller brunnen cement, då man hellre vill ha lös snö.........(sug på den du).
 
Nu ska jag ta mitt truliga yttre, och irriterade inre, och dra täcket över huvudet!
Jag hoppas återkomma gladare, piggare och trevligare en annan dag.
 
 
MEN,
Jag måste få TACKA alla snälla och underbara människor som delat mitt senaste inlägg och alla mina "annonser" på olika sidor på Facebook. Ni är fantastiska, och jag är mycket tacksam och ödmjuk inför er välvilja och godhet!     TACK
Det är ni som får mej att fortsätta tro på det goda hos mänskligheten....
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress