Fjäder

Vilken dag!!!
Jag har en blåsa i käften. Högst irriterande!
 
Dagen började med att vi fick lösa problem som nån annan skulle löst. Nån som faktiskt får betalt för att lösa såna problem.
Det körde slut på ett redan trött hjärnkontor, innan klockan var nio!
På rasten (när vi var ute ett ärende), hände tre saker som troligtvis inte hade hänt, om vi skitit i rasten!
 
Sen hade vi liveuppträde med sång och musik och dans.  Många inbjudna!
 
Men hur irriterande är det då inte, att få klagomål det första man får, när dom första gästerna kliver in. Ja, jag kallar dom gäster, för det var lite så dom betedde sej, fast dom var i arbete, precis som vi!
Utan ansvar kunde man sitta på lilla rumpan och bara närvara! Så bekvämt!!!
Ja, du fattar att jag är ironisk va?
Blir så in i helvete trött på gnällfittor, så jag kan spy! (Oooops, det är ju jag som gnäller nu - tänkte inte på det!)
 
Efter jobbet hade jag ett möte inplanerat, innan allt annat som jag hade tänkt göra!
Efter en halvtimme, utan att någon dykt upp, ringde jag och fick veta att det glömts av. Nåja, allt kan hända. Men det var liksom inte det jag behövde efter en kaotisk dag!
 
Fortsatte med mina andra ärenden....
Tyvärr så var det ena till mataffären.
Nu bör jag väl också nämna att det varit hällregn sedan ungefär fyra timmar tillbaka....
 
Det var hyfsat mycket folk i affären - men tro mej eller ej - dom hade fan samlat ihop dom segaste snurrpellarna dom kunde hitta. Folk som stannar mitt i gången och ställer sin kundvagn för att gå och hämta nåt. Eller ungar som fått tag i fotbollar som såldes i affären- och spelade boll i en av gångarna!!!
Ja herrejävlar vilken tålamod man måste visa bland folk.
När jag egentligen bara hade velat skrika rätt ut!!!
 
Valde naturligtvis papperskassar (miljötänk haha...).
Från affären till bilen hade tre papperskassar mer eller mindre lösts upp i regnet!
Smarta jag!
 
Och dom där förbannade jordgubbarna som man kunnat köpa för 20.- litern på torget dom sista veckorna - dom kostade minsann 55.- litern idag!!!
Så jäkla fult!
 
Förutom ovanstående, så har det varit en rätt hyfsad dag. Humöret är, om inte på topp, så i alla fall jävligt nära.
Jo, jag menar det - jag mår och känner mej som på en avlöningsdag!
 
Kom i alla fall hem totalt genomblöt och skulle låsa upp gårsdsgrinden - då vägrade den (vatten i låset kanske).
Som tur är så finns det två grindar, och den andra gled upp lätt som en plätt!
 
Men gissa om det var gött att komma in och få av pissevåta kläder och ta sej en liten värmare!
Fast innan jag kan släppa dagen, så var jag alltså tvungen att dela med mej av den.
 
Och jag ger mej fan på att allt är blåsans fel!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress