Fjäder

Fredag
Har egentligen ingenting att skriva om, men känner för att sitta här och trycka på tangenterna medan utväxt-blekningen sitter i håret. På balkongen är det i och för sej skönt, men också VÄLDIGT varmt!
 
Dagen idag började med ett besök på Euromaster. Lämnade min Lady där och tog en promenad till min källarlokal. Där tillbringade jag några timmar i svalkan, med att gallra och sortera grejer, böcker....
Sen var det dags för en promenad ner och hämta min pärla igen.
 
Så om två veckor kommer en ny "liten" utgift, för då ska hon få nya blomsskivor och belägg framtill. Det ska bli bra att få nytt. Då blir hon säker och går bra!
 
Sen testade jag den (för mej) nya biltvätten i stan. Där dom (två killar) tvättar bilen för hand.
För endast 100 riksdaler, så fick jag en skinande ren Lady. Strålande!
 
Och nu sitter jag som sagt här, med kemikalier på huvudet. Men det är också allt jag har på mej, för det är liksom skönast utan kläder just nu. Betonghus har lyckligtvis en tendens att hålla svalkan, jämfört med trähus som vi bodde i förut. Där fanns det inte en chans att få svalt, inte ens på nätterna. Så jag njuter nu!
 
Framåt kvällningen så kan det eventuellt bli en liten sjöresa ute i skärgården. Eller också blir det bad!!!
Skulle även kunna bli balkonggrillning, eftersom det visade sej att det var okej med elgrill på balkongen. Var nere "hos Harald" och köpte en sådan häromdagen. Men har fortfarande inte satt ihop den - den ligger i delar på golvet härinne...
 
 
 
Jo, det har ju hänt en annan sak också. För en dag när jag kom hem från jobbet, så var den gräsliga tapeten i köket ersatt med en betydligt mycket lugnare. Det går snabbt med saker och ting här. Och bra blev det alltså!
 
 
Så här såg det ut innan.....                                                          .....och nu är det så här!
Jag är nöjd. Och nu kan jag titta på väggen utan att spy , plus att vi kan fortsätta att göra iordning i köket!
 
Ooooop.....nu ringer klockan snart och det är dags att skölja ur håret.
Hej då, säjer hon med hatten!
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress