Fjäder

Goda vänner och en inre ro
Ibland måste man få avskärma sej från allt socialt och bara vara.
Nu var det ju inte så att jag inte var social idag. Åtminstonde en liten stund ().
Jag åkte till Holmestads sockendag och träffade goda vänner.
 
Lite bilder från sockendagen:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
        
 
Men sen var det slut.
Då for jag ner till Blombergs hamn och satte mej på en klippa. Mol allena.
skönt!
 
 
Hade med mej målargrejer och tog upp block och pensel och akvarellfärgerna.
Så fyllde jag en mugg med Vänervatten och började måla.
 
Tror jag satt över en timma där i solen, och målade.
 
 
En frid jag inte känt på länge, la sej över själen.
 
 
Det var till och med så lugnt, att när en mansröst sa " - Hej! " precis bakom mej (då hade jag suttit där i min egen lilla värld i säkert en halvtimme), så reagerade jag bara med att hoppa till (!!!), fortsätta måla och var lite trevlig mot honom. Han insåg snabbt att jag förmodligen behövde min ensamhet och lugnet - precis som jag antar att han behövde, som kom strosande på berget. Så vi var artiga mot varandra, och sen var vi ensamma igen, var och en på sitt håll.
 
Det var länge, länge sen, som jag kände en sån otrolig frid inom mej själv!
 
 
Detta var motivet jag ville fånga på min bild....
 
 
Detta, var vad det blev - med en klar Halo på himlen och vatten som stilla kluckade mot stenarna...
 
Ja, jag är ingen jäkla Rembrant eller Monet - inte ens lärd eller utbildad - MEN, jag tycker om det jag gör, och det får mej att må bra. Good enough for me!!!
 
 
Det har kommit att bli ett av mina favoritställen - Blombergs bad. Nu när det är 'off season', så passar det mej perfekt. Precis som dagens sista anhalt, innan färden gick mot hemmet igen...
 
Med blicken ut över vattnet - återigen!      💚    Och med en lugn och skön känsla inombords!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress