Fjäder

Åttatusen!!!! 💜💜💜
Tur att helgen var så bra, så man hade lite att falla tillbaka på!
För när små, små saker bygger på, så att frustrationen bara växer, då gäller det att ta det lugnt!
 
Efter jobbet cyklade jag en sväng.
Det var nödvändigt. Kände att jag behövde göra av med energi och bli lite trött i kroppen också...
 
 
Ibland kan jag faktiskt förstå folk som går på gym, eller utsätter sej för diverse kroppsliga utmaningar...
Fast min grej är att cykla eller gå. Då mår jag som bäst!
Cykla långt, i olika tempo - känna dofter och värmeväxlingar i luften...
Gå långt, så kroppen kommer in i en "andra andning" och liksom aldrig vill sluta...
Det, gillar jag!
 
Sen finns det saker jag inte gillar.
Och det är oftast saker som gör mej så in i helvete förbannad och frustrerad, att jag måste få utlopp för det i det jag nyss nämnde - förutom att det är skönt samtidigt.
 
Här är en sån sak:
 
 
Alltså, det gör mej så in i helvets skogstokigt förbannad över hur vi inom vården behandlas.
Precis som om vi inte är likvärdiga andra människor i samhället!
 
Detta skulle gällt politiker, läkare, poliser, statstjänstemän, ja män i största allmänhet!!!
Okej, även kvinnor i dessa positioner - men mest män!!!
 
Varför ska det vara så svårt att göra rätt???
 
Det finns väl ingen normalt funtad människa som vill jobba häcken av sej utan att få någonting för det?
Lön till exempel!!!
 
Visst, det är en sak om man jobbar frivilligt utan lön, som volontär eller ideellt eller så. Men om man har ett fast jobb och jobbar en del av den tiden utan att få lön - då är det tamejfan FEL!!!
 
Alltså, detta kan göra mej så arg så det bara kokar!!!
 
Vem i helvete har kommit på att detta är rätt och riktigt???
Den personen kan ju inte vara rätt och riktig över huvud taget....!!!!
 
(Ja, idag är en SåN dag!)
 
Orättvisor,  missförhållanden och bara vanlig "ren och skär dumhet" kan få vem som helst (som har förnuftet i behåll) att se rött!!!
 
NÄR ska dom som faktiskt bestämmer, fatta hur ologiskt detta är???!!!
 
Puh... Jag blir trött och andfådd bara av att skriva om det. Och då är inte jag drabbad. Jag har min dagtid - som jag får betalt för. Jag tillhör dom som har det bra, som får betalt för den tid jag arbetar.
 
Nä, dom som tillåter detta är ena riktiga fegkukar!!!
 
 
Det är till och med mera stake i dessa små uppkäftiga svampar!!!
 
Ojojoj, inget bra att sitta här och koka - får ta och byta samtalsämne illa kvickt, annars lär jag inte kunna somna ikväll.
 
Vad ska man då prata om, som lugnar ett koleriskt sinne...?
 
Jo, MAT förstås!!!
Medicinen mot allt!
Nåja, det var väl en sanning med modifikation - men det är rätt nära sanningen - se bara på min kroppshydda...
Mycket mat/medicin blir det!
 
Tänkte prata pizza igen.
 
Jag håller ju på att testa olika mjöl- och andra ingrediens-blandningar - för att hitta den perfekta glutenfria pizzabottnen.
 
Så i dagsläget så kommer jag inte att gå in på själva botten, utan ägna mej åt pålägget...
 
 
Lager 1.)  Hemmagjord salsasås och ketchup
 
 
Lager 2.)   OST!!!    Här är det lagrad brännvinsost...
 
 
Lager 3.)    Gul lök och vitlök - i tunna, tunna skivor
 
 
Lager 4.)    Oregano!!!   Och tunna, tunna tomatskivor
 
 
Lager 5.)    Salami och lufttorkad skinka
 
 
Lager 6.)   Mera OST!!!!
 
 
Lager 7.)   Läggs på efter att pizzan stått 13 minuter i 250°     -     Bearnaisesås!!!!
 
 
Sen är det bara att njuta av denna sjulagerspizza!
med en hemmagjord vitkålssallad....
 
 
Tunnskuren (hyvlad) vitkål, rapsolja, tistelolja, sötsur sås, pressad citron, salladskrydda, örtsalt, svartpeppar...
 
 
Efter en sådan måltid så mår man som om man är i himlen! Glutenfri botten ger ingen degkänsla och jag känner mej aldrig uppsvullen och övermätt, som efter en "vanlig" pizza. Bara att rekommendera!
Och som sagt - recept på botten kommer att komma...
 
 
Nu ska jag sjunka ner i soffan bredvid livskamraten - en liten stund, innan det är dags att samla energi (sova) inför morgondagens arbete och möte!
 
Känner att jag bara MÅSTE dela med mej av denna, som jag hittade på nätet häromdagen....
 
 
 
 
 
Natti!!!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress