Fjäder

Fredag...
veckans trevligaste dag, är här igen.
En jobbarvecka är lagd till historien och den var trevlig på alla sätt och vis.
Har sagt det förut och säjer det igen - jag har så himla go'a jobbarkompisar.
Om inte dom fanns så vore det inte hälften så roligt.

Mitt "nya liv! börjar ta form.
Jag hade sån längtan efter att få röra på mej och åka ut och åka skidor igår att jag bara slängde av mej jobbarkläderna och drog på mej vinterstassen när jag kom hem. Trots att det började skymma.
Tog på mej pannlampan och drog iväg!
Dom som såg mej där ute på fälten trodde väl knappt sina ögon - men det bjuder jag på!
Jag mår otroligt bra av att åka skidor.

Det var likadant idag. Slutade lite tidigare. Gjorde "måste-ärendena" snabbt som blixten. Sen hem. Bort från staden.
Till underbara huset och till skidorna...
-11 grader och lätt vind (det blåste rätt bra ute på fältet bakom huset här kan jag säja).
Tog ett varv i mitt nya spår. Var ju tvungen att göra ett "nytt" spår igår, i mörkret - för att det gamla var till största delen igensnöat.
Ska kolla på kartan hur långt (kort) det är egentligen...

Går ifrån datorn och hämtar kartan...(fastighetskartan)....Köpte den innen vi flyttade ut hit..... Mäter.....

Jaha, så var det mätt då. Mitt spår är 1,2 kilometer!!! Nåja, för Fröken Fjäder, som nyss passerat ett halvt sekel och inte har nån kondis att skryta med så är det ganska lagom.
Hahahaha....jag som trodde det var mellan 2 och 3 kilometer... Där ser man.
Skit samma. Jag njuter i alla fall och det gör nytta för kroppen.

För övrigt så känns det i kroppen att det är på väg åt rätt håll. Jag känner mej rörligare (stundtals) och har till och med kännt hunger (!). Det var länge sen sist.
Just idag så tar jag ett (läs 2,3...) glas vin och bara njuter av tillvaron.
Att minska på kolhydrater som pasta, bröd, potatis och rotfrukter, godis, kaffebröd etc har inte varit några problem hittills. Äter mycket ägg. Kokta, stekta, i omelett etc. Så blir det mycket kycklingkött, (bacon), grädde, smör och ost. Och så tillåter jag mej själv att skita i allt på helgerna. Då tar jag lite vin eller whisky (men ingen öl) och bara njuter.
Det som känns viktigt är att undvika socker och vetemjöl.
För min del så tror jag faktiskt att det kan vara hela grejen.
Jag har aldrig mått bra av vetemjöl. Socker är ju rena giftet, det vet ju "alla". Det är en värre drog än heroin.
Beroendeframkallande och nedbrytande - men legal!!!

Jag älskar mina jobb men just nu känner jag att: Guuud vad skönt att va' ledig!!!!

Ha en trevlig helg mina vänner!
Försök att njuta av vintervädret och snön - man vet aldrig när vi får en riktig vinter nästa gång!
Positiva tankar ger positiva människor....






Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress