Fjäder

Blåmes - närkontakt*
Jag stod i garageöppningen och slipade på små träbitar.
Då gick slippappret av och jag stängde av min lilla planslip.
Hämtade nytt papper för att sätta fast.
Då....
fladdrade det till framför mej
och en liten blåmes landade på slippappret jag stod o höll i...
Den tittade på mej, avvaktande
men bestämde sej för att sitta kvar.
30 cm från mitt ansikte...
En liten fot på slippappret som jag satt fast halvvägs i maskinen
och en liten fot på min handske.
Där satt den.
Tittade på mej...
la huvudet på sned och lyssnade när jag pratade med den...
Vi stod där i flera minuter,
blåmesen och jag.
Så liten och nätt med svarta små ögon som tittade rakt på mej.
Så underbara färger på dom utsökta små fjädrarna.
Så liten och graciös.
Så otroligt vacker!!!

Vilket möte.
Vilken fantastisk stund.
Allt bara stannade av...

Den gjorde min dag - den lilla blåmesen som satt på min hand (och på slippappret).
En skänk från ovan.

Sen flög den upp och satte sej på talgbollarna intill mej.
Jag hann få upp kameran o ta en bild innan den flög vidare.

Ett makalöst ögonblick var över.


Anki

Who, så mysigt. Ett underbart ögonblick som jag förstår du verkligen njöt av.

Det är inte var dag man kommer fåglar så nära.



Kramiz o go måndag

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress