Fjäder

Freeeeeedag ❤
=  ledig!
 
Vaknade klockan sju - pigg - tänkte: Nu går jag upp och går en promenad!
Vände mej, och somnade om!!!
 
Vaknade klockan åtta (eller nån minut före) - tittade på klockan - tänkte: en liten stund till bara...
 
Vaknade klockan nio (ungefär) - tittade på klockan, fattade inget, somnade om....
 
Vaknade runt tio - tänkte: oj, jag kanske borde gå upp och utnyttja dagen....
 
*** Gick upp tjugo över tio - trött som en gnu och med magvärk (den gamla vanliga, som ingen vet vad det är...).
 
Men, efter ett par timmar försvann värken, och jag kände mej redo för dagen.
 
Gick ut i trädgården och började plocka lite.
Klippte ner vissnade växter från i fjol, rensade lite, slet upp plantor jag inte ville ha (jordgubbar - nån som vill ha???? - hör av dej i så fall....).
Gick där och skrotade och hade det hur bra som helst!!
 
Efter en stund blev det utefika i solen, med fina grannarna. Ljuvligt skönt!
Fick löfte om hjälp med rosor och plommonträd, av mågen i huset (vilket uttryck - måg!! Jaja, han lovade hjälpa till i alla fall - me like!) Han är trädgårdsmästare o kan sin sak.... (även om Gullregn var ett frågetecken... :)
(lånad bild)
 
Sen fick jag lite idéer om hur vi kan göra saker och ting annorlunda / bättre, när jag gick där och filosoferade för mej själv. Kul!
 
Nu känner jag hur det sträcker i huden på kinderna - sol och vind som gör sej påmint. Skön känsla!
 
Ja, så mycket mer har det inte blivit gjort här hemma idag. En alldeles underbart skön dag, med frisk luft och fria tankar. Nyttigt gott!
 
Bilder?
Ja, ett par!
 
 
Inne:
 
Doftar ljuvligt!!!!
Inköpt på stadens torg för en vecka eller två sen...
Underbar färg!!!
Också inköpt på torget (samma dag)...
 
Nu ligger Tasseman över vänsterarmen, livskamraten plockar med disken och Lilleman slappar på bottenvåningen. Inga krav, inga måsten - bara njuta och göra det man känner för....freeeedag!!!!!
 
C U
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress