Fjäder

Lördag
Ibland när jag ska säja nåt, och det bara liksom finns alldeles för mycket känslor med, då kan jag få tunghäfta.
Men nu fick jag "pekfingerhäfta" (läs; hjärnsläpp) - har inte en susning om vad det var jag skulle skriva om egentligen.
Så det blir bara en morgonbeskrivning, innan jag går ut i trädgården...
 
Vaknade utsövd och med en skön känsla i kroppen - lördag!
Livskamraten hade lämnat hemmet - på cykel eller gående... - inget ovanligt, morgonmänniska som han är.
Katterna var också ute, vilket innebar att huset var knäpptyst.
 
Sååå härligt!
Lite morgonmedicin - en mugg med kaffe och en hård ostmacka. På glutenfritt hårt bröd, vilket är tio gånger hårdare än vanligt hårt bröd, och man (jag) låter som en häst när man (jag) tuggar det...
Tur jag var själv inne... :)
 
Bra musik på radion i köket. Dansade...!
Gick upp till datorn, för att kolla vad som hänt i världen (läs; facebook).
 
Så nu sitter jag här igen.
Lyssnar på fågelsången utanför. Tittar på talgoxen och den svartvita flugsnapparen i asken utanför fönstret.
Det ser ut att bli en fin dag. Temperaturen har stigit till 18° och solen håller på att leta sin väg genom molnen.
 
Tittade nyss på en liten film ifrån gårdagen (här skrattar jag högt!).
För igår hände det som kanske händer en gång vart femte år, eller nåt...
Vi lämnade Hem-Ljuva-Hem - en fredagkväll - för att åka till staden! ! ! ! !
 
Jo, det är sant!
 
Finaste grannen mittemot skjutsade oss ner, livskamraten och undertecknad. Tack snälla!
Sen var vi hemma hos hjärtego'a vänner i lilla staden, ända tills klockan blev jättelite. Då var luften frisk och klar och doftade natt, och vi for hem till landet igen.
En bra kväll, med mycket prat, musik och dryck :) Många go'a skratt - och en film alltså :) !!!
Tack för att ni ringde!! Och att vi fick komma!! ❤
 
Jaha, för att ha fått "fingerhäfta", så blev det några ord i alla fall.
Vilket bara innebär, att jag har lättare för att uttrycka mej i skrift än i tal. Fast jag kan vara rätt verbal också, när det vill sej...
 
Nu ska jag i alla fall leda ut kroppen genom ytterdörren.
Sen får vi se vad som händer.
Hoppas....
 
Ha nu en riktigt bra lördag - det blir inte bättre än man gör sej!
 
Kram & Hej!
 
Hink och spade väntar.....
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress